شناسهٔ خبر: 67713850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران :

ضرورت تشکیل کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل

صاحب‌خبر -
ضرورت تشکیل کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی در اولین جلسه کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان در سال جاری، بر اهمیت رسالت این کارگروه در پایداری تولید محصولات استراتژیک و امنیت غذایی کشور تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگارآریادرساری ؛ دکتر مؤمنی با اشاره به نیاز فوری استان در مبارزه با آفت مگس میوه و بیماری زوال مرکبات، سطح بالای خسارت این آفت و بیماری در استان را نگران‌کننده دانست و خواستار همکاری فرا دستگاهی در کنترل و مبارزه با این چالش‌های جدی شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد باغداری مازندران به طور کامل به سلامت باغ‌ها وابسته است، بر ورود کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط، بخصوص اداره کل پدافند غیرعامل استان و تشکیل جلسه ویژه شورای پدافند غیرعامل برای بحث و بررسی راهکارهای مقابله با این معضل تاکید کرد.

دکتر مؤمنی همچنین تخصیص اعتبارات به‌موقع، شناخت الگوهای صحیح مبارزه با آفات و بیماری‌ها، اجرای برنامه‌های ترویج و آموزش، استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای، ایجاد پایلوت‌های منطقه‌ای مبارزه و آشنا سازی بدنه جامعه باغداری استان با تجربیات موفق باغداران پیشرو را از جمله اولویت‌های جدی اقدامات میدانی در کوتاه‌مدت عنوان کرد.

در این جلسه که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان برگزار شد، راهکارهای مختلف برای کنترل و مبارزه با آفت مگس میوه و بیماری زوال مرکبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص به طور جدی پیگیری شود.

 

نظر شما