شناسهٔ خبر: 67713752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

هشدار به یارانه بگیران؛ حسابتان خالی نشود | ثبت نام بسته معیشتی دولت پزشکیان شگرد جدید کلاهبرداران

پلیس فتا از شگرد جدید مجرمان سایبری با عنوان «دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب» خبر داد که پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده به شهروندان ارسال و از حساب های بانکی آنها سرقت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پلیس فتا، بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و شکواییه‌های قضایی واصله به پلیس فتا و گزارشات مردمی متعدد دریافتی مشخص شد مجرمان سایبری این‌ بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب مترصد کلاهبرداری از هموطنان با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده هستند.

سرهنگ رامین پاشایی رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در باره گفت: ارسال لینک‌های آلوده با عناوین مختلف یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است که همواره امنیت مالی و داده هموطنان را تهدید می‌کند و بارها و بارها در ارتباط با این موضوع هشدارهای لازم را به هموطنان گرامی داده‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه در ارتباط با این ترفند نیز تعداد زیادی گزارشات مردمی از طریق سرشماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا دریافت کردئه‌ایم که هموطنان این فرایند مجرمانه را به پلیس فتا گزارش کرده اند اما متاسفانه شاهد فریب تعدادی از کاربران و تشکیل پرونده‌های قضائی در این خصوص هستیم.

سرهنگ پاشایی به هموطنان توصیه کرد که آگاهی لازم را درباره ترفندهای مجرمان سایبری داشته باشند و به هیچ عنوان فریب این پیامک که از طریق سر شماره شخصی و یا از طریق پیام رسان‌های بومی و غیربومی که با سوء‌استفاده از نام دوستان و آشنایان برای آنها ارسال می‌شود را نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه می‌توانند موارد را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا و یا سایت پلیس فتا به نشانی https://fata.gov.ir گزارش کنند.

ایرنا

نظر شما