شناسهٔ خبر: 67711662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

علی باقری در گفت‌و‌گو با فرید زکریا گفت: ما هنوز عضو برجام هستیم. آمریکا هنوز به برجام نتوانسته است برگردد، لذا هدفی که تعقیب می‌کنیم، احیای توافق سال ۲۰۱۵ است. ما به دنبال توافق جدیدی نیستیم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - علی باقری سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با فرید زکریا مجری شبکه سی ان ان گفت: ما هنوز عضو برجام هستیم. آمریکا هنوز به برجام نتوانسته است برگردد، لذا هدفی که تعقیب می‌کنیم، احیای توافق سال ۲۰۱۵ است. ما به دنبال توافق جدیدی نیستیم.

او در خصوص ادعای پیشین این شبکه در خصوص دست داشتن ایران در طرح ترور ترامپ نیز گفت: «جمهوری اسلامی ایران صرفاً از سازوکارهای حقوقی و قضایی قانونی داخلی و بین‌المللی برای احقاق حقوق خود و همین‌طور به دست عدالت سپردنِ آمران، عاملان و مباشران این ترور جنایتکارانه استفاده کرده و خواهد کرد».

باقری در پاسخ به اینکه آیا ایران از طرح دو دولتی حمایت می‌کند نیز گفت: «چرا من و شما این‌جا بنشینیم و درباره مردم فلسطین تصمیم بگیریم؟ چرا دموکراسی برای مردم آمریکا خوب و راه ‌حل باشد،، اما برای مردم فلسطین راه حل نباشد؟ چرا اجازه ندهیم که مردم فلسطین خودشان درباره آینده خودشان تصمیم بگیرند؟ ما پیشنهادمان این است که همه‌پرسی با مشارکت همه مردم فلسطین برگزار شود...»/ تسنیم

 

نظر شما