شناسهٔ خبر: 67711376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

بورس؛

محدوده بازگشت بورس کجاست!؟

به دلیل برگزاری مجامع سالیانه و خروج موقت برخی نمادهای اصلی از چرخه معاملات، بازار برای پیوستگی و به دست آوردن نظم همیشگی به زمان نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

سمیه شوریابی؛ بازار: شاخص کل بورس فضای چندانی برای افت بیشتر ندارد و باید شاهد برگشت از حوالی نقطه دو میلیون و ۱۹۰ هزار واحد باشیم.

به دلیل برگزاری مجامع سالیانه و خروج موقت برخی نمادهای اصلی از چرخه معاملات، بازار برای پیوستگی و به دست آوردن نظم همیشگی، به زمان نیاز دارد ضمن اینکه به پشتوانه گروه‌های شاخص‌ساز مانند پتروشیمی، فلزی و پالایشی بازار می‌تواند به روند صعودی گرایش پیدا نماید.

در این شرایط گروه‌های فرعی و کوچک‌تر بازار نمی‌توانند حرکت رو به رشد پرقدرتی را تجربه کنند و هرگونه روند مثبت در این گونه نمادها، موقت و با نوسانات محدود همراه خواهد بود.

محدوده بازگشت بورس کجاست!؟

گفتنی است در صورتیکه شاخص کل بورس در سطوح زیر دو میلیون و ۱۹۰ هزار واحد تثبیت شود، روند صعودی کنسل و بازار بار دیگر به روند نزولی دچار می‌ گردد که در شرایط فعلی احتمال تحقق این امر پایین است.

به طور کلی در روند کوتاه‌مدت، شاخص کل تا حدود ۳ درصد بالاتر از نقاط فعلی یعنی تا حوالی دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد می‌تواند رشد کند و ما شاهد نوسانات مثبتی در بسیاری از نمادهای بازار باشیم، بر همین اساس فعالان بازار می‌توانند فعالیت بیشتری در بازار داشته باشند تا بتوانند از نوسانات احتمالی بهره ببرند.

نظر شما