شناسهٔ خبر: 67709780 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

افشاگری‌های تلخ اوسمار؛ پرسپولیسی‌ها خانواده‌ام را تهدید به مرگ کردند/ بیرانوند لیاقت دارد که بازیکن ثابت تیم ملی برزیل باشد/ استقلال با ۱۰ نفر فقط دفاع کرد!

اوسمار، سرمربی موفق و سابق پرسپولیس، در مصاحبه‌ای مفصل با ورزش سه، رازهای عجیبی از دوران حضورش در ایران را فاش کرد.

صاحب‌خبر -

حدود دو سال قبل بود که یحیی گل‌محمدی بعد از ناکامی در دفاع از عنوان قهرمانی خود در پرسپولیس و باختن کورس به استقلال، دست به تغییرات بزرگی در رختکن خود زده و با اوسمار برای حضور در این باشگاه به توافق رسید. در روزهای ابتدایی شاهد حضور یک مرد با استایل اروپایی، رفتاری منضبط و البته دقت بالا در مانیتور تمرینات بودیم، اما سکوت و آرامش، شاید دو ویژگی بارز رفتار اوسمار در دوران حضور در پرسپولیس به عنوان سرمربی بود. فصل اول با دستاوردهایی تاریخی و فتح سه گانه برای قرمزپوشان تمام شد و در این میان برخی از هواداران به نقش محسوس اوسمار در تغییر سبک بازی تیم صحه گذاشتند.

اما وقتی فصل گذشته و در اواسط فصل در نهایت یحیی توان ادامه همکاری نداشته و تصمیم به جدایی گرفت، اگرچه در ابتدا نام مربیان تاریخ‌ساز و بزرگی مانند برانکو برای حضور روی نیمکت پرسپولیس مطرح شد، اما در پایان اجماع بازیکنان روی نام اوسمار باعث شد این سرمربی برزیلی جانشین یحیی گل‌محمدی لقب بگیرد. انتخابی که به هیچ عنوان مورد پسند هواداران نبود و حتی به اعتراف تلخ خود اوسمار، باعث شد خانواده این سرمربی در برزیل نیز از سوی برخی طرفداران افراطی، تهدید به مرگ بشوند.

باخت با پنج گل در یک بازی دوستانه در اردوی دوبی و البته شکست در اولین مسابقه در اراک مقابل آلومینیوم، فضای تند علیه اوسمار را تشدید کرده و کمتر کسی باور داشت این سرمربی برزیلی حتی تا پایان فصل روی نیمکت قرمزپوشان حضور پیدا کند. اما در ادامه و به یکباره، روند و سبک بازی قرمزپوشان تغییر کرد و نوبت پیروزی‌های متوالی فرا رسید. خلق موقعیت‌های گلزنی فراوان و نمایشی کلاس بالا، نظر هواداران پرسپولیس در مورد اوسمار را به کلی تغییر داد و او خیلی زود به مرد محبوب سکوهای آزادی تبدیل شد. در نهایت لغزش استقلال در خانه نساجی و البته بازگشت فراموش‌نشدنی و تاریخی پرسپولیس در تهران مقابل استقلال خوزستان، معادلات صدر جدول را بعد از ۲۱ هفته تغییر داد، پرسپولیس تا پایان فصل در صدر جدول جا خوش کرده و دوباره به عنوان قهرمانی دست یافت.

در شرایطی که به نظر می‌رسید مشکل خاصی در خصوص تمدید قرارداد با اوسمار و ادامه دوران حضور او در رختکن پرسپولیس وجود نداشته باشد، به یکباره او مدعی شد به علت مشکلات خانوادگی نمی‌تواند در ایران بماند و چندی بعد نیز خبر توافق اوسمار با بورایرم تایلند منتشر شد. حالا او در مصاحبه‌ای مفصل با ورزش سه، نکات جالبی از دوران حضور در ایران را عنوان کرده که شاید حتی دلایل جدایی او را نیز روشن‌تر می‌کند.

اوسمار در جریان این مصاحبه به وضوح به انتقاد از سبک بازی استقلال پرداخته و مدعی شد تیم جواد نکونام در دربی با ۱۰ بازیکن دفاع کرده است. اوسمار همچنین در مقام انتقاد از رفتار برخی هواداران و تهدید شدن خانواده‌اش برآمد، در مورد فضای رختکن در بین نیمه و بعد از دریافت سه گل از استقلال خوزستان حرف زد، از رابطه دوستانه و صمیمی‌اش با یحیی گل‌محمدی حتی بعد از جانشینی او گفت سرمربی و تیم موردعلاقه‌اش در ایران را معرفی کرده و حتی اذعان داشت علیرضا بیرانوند لیاقت این را دارد که دروازه‌بان ثابت تیم ملی برزیل باشد.

اوسمار همچنین در مورد شائبه حمایت دولت از پرسپولیس صحبت کرده و قسم خورد هنوز نمی‌داند گل گولسیانی در هفته پایانی آفساید بوده یا نه.

بیشتر بخوانید: فوری| بمب بزرگ فوتبال ایران منفجر شد؛ ستاره پرسپولیس رسماً به تراکتور پیوست +عکس

نظر شما