شناسهٔ خبر: 67709051 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

هشدار جدی لبنان درباره تبعات گسترش حملات اسرائیل به لبنان

مهر : وزیر امور خارجه لبنان گفت که اگر اسرائیل حملات خود به لبنان را گسترش بدهد، زلزله جنگ تمام منطقه را خواهد لرزاند.

صاحب‌خبر -

«عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان در سخنانی تاکید کرد: طی چند ماه گذشته، هشدارهایی را در خصوص خطر گسترش جنگ در منطقه دریافت کرده‌ایم.

خبر مرتبط
پشت پرده نقش آفرینی بایدن در تنش لبنان و اسرائیل/ واشنگتن مشعل جنگ را روشن خواهد کرد؟

دولت بایدن به جای یافتن راهی میانه برای حل این رویارویی پرهزینه، به طور مداوم تلاش داشته تا هزینه های اعمال شده بر اسرائیل را به حداقل برساند.

وزیر امور خارجه لبنان تصریح کرد: ما نسبت به کشاندن تمامی منطقه به انفجاری بزرگ هشدار می‌دهیم و بار دیگر مخالفت خود با جنگ را اعلام می‌داریم.

بوحبیب ادامه داد: این جنگ اگر رخ بدهد، تمامی خاورمیانه را به لرزه درخواهد آورد و اروپا از موج بزرگ آوارگی از منطقه، تاثیر خواهد پذیرفت.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: ما بار دیگر خواسته خود مبنی بر برقراری آتش‌بس و اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در خصوص لبنان را تکرار می‌کنیم.

خبر مرتبط
هشدار تند ایران به اسرائیل: لبنان قطعا جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود + فیلم

سرپرست وزارت امور خارجه ایران عصر سه شنبه به وقت محلی پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در باره این دیدار افزود: ایران و روسیه دو همسایه با روابط و مناسبات متنوع و متعدد هستند. لذا همواره ما به گفتگو و تعامل و رایزنی با یکدیگر درباره هم مسائل دوجانبه و هم موضوعات مورد علاقه دو کشور در سطح منطقه ای و بین المللی نیاز داریم.

بوحبیب گفت: کوتاه‌ترین راه برای بازگشت ده‌ها هزار آواره، تهدید به جنگ نیست، بلکه اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت است. باید در روند سریع و ایمن بازگشت آوارگانی که از هفتم اکتبر مناطق مرزی جنوب لبنان را ترک کرده‌اند تسهیل شود.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: ما بر اهمیت نقش نیروهای یونیفل در مرز لبنان تاکید می‌کنیم. ما خواهان توقف جنگ در نوار غزه و برقراری آتش‌بس در مرزهای جنوبی لبنان هستیم. فلسطین کلید برقراری ثبات در خاورمیانه باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها:

نظر شما