شناسهٔ خبر: 67708908 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

3 مورد مبتلا به تب دنگی در این استان شناسایی شد

اقتصادنیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تنها سه مورد ابتلا به تب دانگ در سیستان و بلوچستان شناسائی شده که هر سه نفر در خارج از کشور مبتلا شده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر مهدی زنگنه اظهار کرد: ۲ مورد از بیماری تب دانگ در شهر سراوان و یک بیمار مبتلا به این بیماری در شهرستان چابهار شناسایی شده و هر سه مورد بیماران مبتلا به تب دنگی از کشورهای امارات و پاکستان به کشور ایران آمده‌اند.

وی افزود: علاوه بر صید پشه آئدس در سیستان بلوچستان در استان‌های هرمزگان، بوشهر، گیلان و مازندران این پشه صید شده و نوع پشه صید شده در شمال و جنوب کشور با یکدیگر متفاوت است و پشه صید شده در جنوب کشور تهاجمی‌تر و بیماری‌زاتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: با توجه به همجواری سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان و فراوانی پشه آئدس در این کشور و ترددهای مرزی استان با این کشور، لازم است هم استانی های عزیز، خودمراقبتی را جدی بگیرند.

خبر مرتبط
مراقب پشه آئدس باشید/ راه‌های پیشگیری از تب دنگی

اقتصادنیوز: این روزها، مثل شروع دوران کرونا که همه درگیر ویروس ناشناخته ای شده بودند؛ حالا همه نگران گزش پشه آئدس و تب دنگی شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد سیستان و بلوچستان برای رشد پشه از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود برای جلوگیری از رشد پشه نسبت به جمع‌آوری آب‌های راکد مانند آبهای زیر گلدان و جمع‌آوری وسایل و لوازمی که ممکن است آب در آن جمع شود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا- به نقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکتر زنگنه افزود: علائم بیماری تب دانگ همانند سایر بیماری های ویروسی مانند تب، بدن درد، ضعف، خستگی و علائم شبیه سرماخوردگی است و می تواند در مدت کوتاهی افراد زیادی را مبتلا کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما