شناسهٔ خبر: 67708178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

کارنامه دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان به روایت وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از دستاوردهای دولت مردمی در عرصه سلامت و درمان ارائه و کارنامه دولت در این حوزه را درخشان توصیف کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در عرصه سلامت و درمان رایگان شدن عمل کاشت حلزون برای کودکان زیر ۴ سال بود، افزود: اگر این کودکان تا سن ۴ سالگی درمان نشوند، دیگر قابل درمان نخواهند بود و متاسفانه در ادامه زندگی خود کر و لال خواهند بود. کاشت حلزون برای هر نفر از این بیماران بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که در دولت شهید رئیسی به طور رایگان برای بیش از ۵ هزار نفر انجام گرفته است.

بهرام عین‌اللهی همچنین درمان رایگان ۳۰ میلیون نفر با انجام سطح‌بندی جمعیتی، بیمه رایگان ۱۲ میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه‌ای و انجام درمان رایگان ۸ میلیون کودک زیر ۷ سال را که برخی کاندیداهای ریاست جمهوری آن را به عنوان وعده‌های انتخاباتی خود مطرح کردند، از دیگر دستاوردهای دولت مردمی در عرصه سلامت و درمان عنوان کرد و افزود: پوشش بیمه‌ای داروهای سرطانی و برخی بیماری‌های خاص تا سطح ۱۰۰ درصدی افزایش یافته است. برای کاهش آلام بیماران سرطانی و بیماری‌های خاص هزینه‌های دارویی ۴۰ تا ۵۰ میلیونی آنان به طور کامل توسط بیمه پرداخت می‌شود و برای این منظور منابع صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج از ۵ همت در سال ۱۴۰۱، به ۷ همت در سال ۱۴۰۲ و ۱۲ همت در سالجاری افزایش یافته است.

وزیر بهداشت در ادامه از احداث مراکز درمانی مجهز با تیم‌های درمانی، تشخیصی و امدادی متخصص و کامل در پایانه‌های مرزی شلمچه، خسروی و مهران برای نظارت و کنترل مشکلات بهداشتی و نیز ارائه خدمات لازم به خصوص در زمینه گرمازدگی برای زائران اربعین خبر داد و اظهار داشت: زائران اربعین در هنگام ورود به کشور به طول کامل و دقیق از لحاظ بیماری‌ها پایش خواهند شد.

برچسب‌ها:

نظر شما