شناسهٔ خبر: 67708164 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ایران خودرو | ثبت نام ایران خودرو

ریزش قیمت سوگلی محبوب ایران خودرو | کاهش 60 میلیونی قیمت این محصول ایران خودرو در بازار

خودرو دنا یکی از محصولات پرطرفدار ایران خودرو است.این خودرو در مدت ۱۰ روز گذشته حدود ۶۰ میلیون تومان کاهش قیمت در بازار خودرو داشته است.

صاحب‌خبر -

طبق گزارش های رسیده از ایران خودرو تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ با کاهش اندک ۵ میلیون تومانی به قیمت حدودی ۹۳۰ میلیون تومان رسید و همچنین تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با ۵ میلیون کاهش به حدود قیمت ۷۶۰ میلیون تومان رسید.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ در حدود ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و یک میلیارد تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲۰ میلیون تومانی، ۹۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

دنا پلاس در میان تولیدات ایران خودرو، محصول تقریبا متفاوتی به شمار می‌رود که تمایل نسبی این خودروساز را به ایجاد تغییر در مدل‌های قدیمی خود به نمایش می‌گذارد. هرچند این خودرو نیز چندان نو و جدید محسوب نمی‌شود و به عنوان نمونه اسپرت‌تر دنا (فیس لیفت مدل قدیمی سمند) راهی بازار شده است، اما با این حال می‌توان حضور آن را نقطه عطفی در تغییر رویکرد خودروسازان داخلی و توجه بیشتر آن‌ها به نیازهای روز جامعه قلمداد کرد.

دنا پلاس از سال ۹۶ و با تیپ دنده‌ای ساده تولید و به بازار عرضه شد. یک سال بعد مدل توربو دنده‌ای به دست مشتریان رسید و سال ۱۳۹۹ شاهد حضور تیپ توربو اتوماتیک بودیم.

دنا پلاس در سه تیپ و با دو پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی و توربو و گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتومات عرضه می‌شود. مشخصات فنی دنا پلاس دنده‌ای با دنا معمولی یکسان است، اما پیشرانه توربو همخوانی بیشتری با ظاهر این سدان اسپرت دارد.

اسفند ماه ۹۹، دنا پلاس ۶ دنده دستی رونمایی شد که علاوه بر افزایش شتاب و سرعت، مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته و قرار است در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه شود.

نظر شما