شناسهٔ خبر: 67707270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ارزیابی سنتکام از فعالیت داعش در عراق و سوریه

بر اساس گزارش ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا، در عملیات مشترک ائتلاف با نیروهای عراقی و نیروهای کرد سوریه علیه داعش، طی شش ماه گذشته، 44 تن از نیروهای این گروه تررویستی کشته شده اند اما همچنان 2500 از جنگجویان آن در عراق و سوریه فعال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز به نقل از کردپرس، ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا موسوم به سنتکام، در گزارش شش ماهه اول 2024 درباره اقدامات مشترک ائتلاف مبارزه با داعش و نیروهای کرد سوریه و ارتش عراق، 196 عملیات مشترک علیه داعش انجام شده و 44 نفر از جنگجویان این گروه تروریستی کشته شدند.

در عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها، 59 عضو داعش از پای درآمدند و 92 تن از جنگجویان این گروه تروریستی بازداشت شده اند.

سنتکام از استرداد حدود 30000 تن از وابستگان داعش به کشورهای مختلف از سوی اداره خودگردان کرد سوریه خبر داده و گفته است تعداد اسرای داعشی که در کمپ ها و بازداشت گاههای تحت کنترل کردهای سوریه به سر می برند، از 70000 نفر به 43000 نفر کاهش یافته است.

سنتکام همچنین تعداد جنگجویان بازداشت شده توسط نیروهای کرد سوریه را 9000 نفر اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، اکثر آنهایی که به کشورهای مختلف استرداد شده اند، اعضای نزدیک به داعش بوده اند نه جنگجویان این گروه تروریستی.

نظر شما