شناسهٔ خبر: 67707120 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

بازگشت برند معروف به بازار خودرو ایران

برند چینی MG بار دیگر خود را به بازار خودروی ایران رساند. مدیران صمت در این طرح فروش دو خودروی MG 5 و MG GT را در کنار سایر محصولات برندهای جهانی خودروساز در دسترس متقاضیان قرار دادند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، برند چینی MG بار دیگر خود را به بازار خودروی ایران رساند. بررسی ها از لیست خودروهای وارداتی در آخرین دور از عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز در سامانه یکپارچه فروش نشان می دهد برند MG یکی از ۱۵ برندی است که محصولات خود را در این دور از فروش در سامانه یکپارچه فروش عرضه کرده است.

این برند دورگه چینی-انگلیسی پیش از این محصولات خود را در سامانه یکپارچه فروش عرضه نکرده بود و آخرین دور فروش خودروهای وارداتی در دولت سیزدهم میزبان دو محصول از این برند بین المللی بود. مدیران صمت در این طرح فروش دو خودروی MG 5 و MG GT را در کنار سایر محصولات برندهای جهانی خودروساز در دسترس متقاضیان قرار دادند.

آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می دهد قیمت علی الحساب MG 5 در مبادی ورودی کشور حول و حوش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. قیمت علی الحساب دیگر محصول عرضه شده برند MG یعنی MG GT نیز در مبادی ورودی نزدیک به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

البته همان طور که اشاره شد این قیمت های علی الحساب است و قیمت نهایی این خودروها بعد از بررسی و اضافه شدن سایر هزینه ها مانند هزینه عوارض، مالیات، شماره گذاری، گواهی اسقاط خودروهای فرسوده و غیره مشخص خواهد شد. برند MG پیش از این و در سالهایی که هنوز سایه تحریم ها روی سر صنعت خودرو قرار نداشت در بازار ایران حاضر بود. این برند چینی علاوه بر مسیر واردات به کمک اهرم مونتاژ محصولات نیز در دسترس مشتریان ایرانی قرار داشت.

بررسی از محصولات MG در بازار ایران نشان می دهد این خودروساز چینی-انگلیسی تلاش کرده با ارائه سبد متنوعی از محصولات خود تا جایی که امکان داشت سهم بیشتر از بازار را به خود اختصاص دهد. این خودروساز محصولات خود را در مدل های مختلف از سدان تا کراس اوور در دسترس مشتریان قرار داد. متقاضیان ایرانی این امکان را داشتند تا از میان خودروهای MG 550 MG 350، MG 3، MG 6، MG 360 و MG GS دست به انتخاب بزنند.

محصولات این برند چینی زمانی که در بازار خودروی کشور حاضر بود طرفداران خود را داشت. اما بازگشت تحریم ها سبب شد تا حضور این برند خودرویی در بازار ایران متوقف شود. مدل صفر کیلومتر محصولات وارداتی MG با ممنوعیت واردات در تیر ۹۷ از بازار خارج شدند و تولید محصولات مونتاژی این خودروساز نیز به دلیل تحریم ها و قطع همکاری MG با شریک ایرانی متوقف شد.

بازگشت این برند چینی به بازار خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش محصولات برندهای بین المللی خودروساز نشان می دهد این برند خودرویی بار دیگر شانس خود را برای حضور در بازار خودروی ایران آزمایش می کند. نتایج آخرین طرح فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه هنوز اعلام نشده اما به نظر می رسد متقاضیان خودروهای وارداتی از MG 5 و MG GT استقبال خوبی کنند

بازگشت برند معروف به بازار خودرو ایران

برچسب‌ها:

نظر شما