شناسهٔ خبر: 67707105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شمار مسمومیت شهروندان گلوگاهی به ۸۵۰ نفر رسید

۸۵۰ شهروند گلوگاهی به علت مسمومیت غذائی تا ظهر روز عاشورا روانه بیمارستان شدند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم خادملو مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گلوگاه با اشاره به مسمومیت بیش از 800 شهروند گلوگاهی اظهار داشت: تعداد کثیری از شهروندان گلوگاهی در نخستین ساعات مراجعه‌ی روز تاسوعا با علائم دل درد، دل پیچه، سر درد و تهوع ناشی از مسمومیت به بیمارستان برای معالجه مراجعه کردند.

وی افزود: این مراجعات از ساعت 17 عصر روز تاسوعا آغاز و تا ساعت 12 بامداد با یک علائم مشترک همچنان ادامه داشت و ساعت 12 تا ساعت 3 صبح روز عاشورا تعداد مراجعات به بیش از 200 نفر رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: با تشکیل جلسات، این مسئله مورد بررسی و پیگیری قضائی از سوی مسئولین ذیربط قرار گرفت.

خادملو گفت: در مرحله نخست بررسی به‌عمل آمده و فرضیات علل وقوع مسمومیت و شک بر مصرف آب شرب گلوگاه، طی آزمایش به‌عمل آمده از آب شهری مشخص شد که آب شرب گلوگاه فاقد آلودگی و میکروب است.

 سپهری مدیر بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه نیز از دو روز کاری پر ترافیک کادر درمان خبر داد و افزود: 65 بیمار نیز به بیمارستان شهر همجوار در بندرگز از استان گلستان مراجعه کردند.
 
وی ادامه داد: روند افزایش مراجعات بیماران از ساعت 8 صبح روز عاشورا در شهرستان تا ساعت 12 ظهر روز عاشورا ، با علایم دل درد و دل پیچه، سر درد و تهوع ناشی از مسمومیت به بیمارستان بوده است که این تعداد در مجموع پس از درمان سرپائی و تجویز دارو مرخص شدند و وضعیت درمان به حالت عادی برگشت.

انتهای پیام/

نظر شما