شناسهٔ خبر: 67707013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

روسیه و غرب وارد جنگ می‌شوند؟/ سخنگوی کرملین توضیح داد

سخنگوی کاخ کرملین روسیه گمانه‌زنی‌ها در مورد جنگ احتمالی این کشور با غرب را رد کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف در مورد اظهارات آندری دودا رئیس‌جمهور لهستان گفت: موفقیت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، خطر جنگ بین مسکو و کشورهای غربی را افزایش نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور لهستان پیشتر گفته بود که در صورت پیروزی روسیه در درگیری با اوکراین، جنگ احتمالی میان روسیه و غرب «به طرز باورنکردنی نزدیک خواهد بود.»

سخنگوی کاخ کرملین روسیه تاکید کرد: ما با چنین دیدگاهی موافق نیستیم.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

طی این مدت کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی و اروپایی بارها مدعی شده‌اند که اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، ممکن است به دنبال گسترش بیشتر نفوذ خود در حوزه کشورهای سابق اتحاد جماهیرشوروی سابق باشد؛ استدلالی که پیشتر آناتولی آنتونوف سفیر مسکو در واشنگتن آن را رد کرد و در مقابل چنین استدلال کرد که آمریکا به دنبال تقویت جای پای خود در این قاره است.

سفیر روسیه همچنین گفته بود: اگر آمریکا و متحدانش به طرح های خود برای افزایش کمک به اوکراین و محدودیت اقتصادی روسیه ادامه دهند، تهدیدها علیه امنیت بین المللی صرفا افزایش خواهد یافت و این به نفع شهروندان آمریکا نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما