شناسهٔ خبر: 67705167 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تراژدی آبشار کیوان گچساران تکرار شد/ علت تاخیر در ساماندهی چیست؟

اقتصادنیوز : آبشار کیوان گچساران با طبیعت بکر و دست‌نخورده خود یکی از مکان‌های دیدنی استان کهگیلویه و بویراحمد است. اما این منطقه گردشگری زیبا چند سالی می‌شود که به کابوس گردشگران بدل شده است. از دهه ۹۰ تا به امروز جوانان زیادی در این آبشار غرق شدند و به تازگی هم خبر رسیده که دو جوان ۱۸ و ۲۲ ساله طعم تلخ مرگ را در آن چشیده‌اند.

صاحب‌خبر -

آبشار کیوان در دشت لیشتر در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و یکی از  مکان‌های دیدنی این استان است. اگر ساعاتی را در دل طبیعت و در این مکان زیبا سپری کنید، تاثیر آن بر روح و روان مثال‌زدنی است. اما این تنها چهره این منطقه خوش آب و هوا در شهرستان گچساران نیست، سالیان زیادی است که جوانان زیادی در این آبشار پلکانی غرق می‌شوند و تصاویر غمباری را در مقابل دیدگان گردشگران به یادگار می‌گذارند. این تراژدی به قدری ادامه پیدا کرده که حالا امام جمعه گچساران هم از مسئولان خواسته تا از حوادث آبشار کیوان غفلت نکنند. اما ظاهرا مشکل در کمبود اعتبارات است و تا زمانی که اعتبار لازم اختصاص داده نشود،‌ مشکلات این آبشار ساماندهی نمی‌شود.

آبشار کیوان کجاست؟

آبشار کیوان طبیعتی بکر و دست‌نخورده دارد و از برخورد دو دره به نام‌های دره تنگ درک و دره شور در دشت زیبای لیشتر به وجود آمده است. لیشتر هم از روستاهای شهرستان گچساران است که البته نام دیگر آن علی‌آباد است و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن کم نیستند. یک ویژگی منحصر به‌فرد آبشار کیوان که در ۲۵کیلومتری گچساران قرار گرفته، پلکانی بودن آن است که در واقع هفت آبشار کوچک از دل آن بیرون زده است. هرچند آبشار کیوان یک استخر طبیعی ایجاد کرده و قابلیت شنا دارد اما در فصل تابستان گزارش‌های زیادی از غرق شدن جوانان گچساری در گرداب‌های پایین‌دست آبشار منتشر می‌شود که نگرانی‌های بی‌شماری را به دنبال داشته است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تکرار تراژدی آبشار کیوان گچساران/ چرا این منطقه گردشگری ساماندهی نمی‌شود؟» بخوانید. 

 

 
 

 

 

 

 

نظر شما