شناسهٔ خبر: 67704217 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) پورشه، تاج پادشاهی سرعت را از مرسدس‌بنز گرفت

جدیدترین نسل پورشه پانامرا به‌تازگی رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کرد. رکورد قبلی نوربرگ‌رینگ نیز توسط یک پورشه دیگر شکسته شده بود.

صاحب‌خبر -

‌یکی از مهم‌ترین معیار‌های سنجش کیفیت ابرخودروها، رکورد زمانی دور زدن در پیست نوربرگ‌رینگ، معروف به «جهنم سبز» است. نوربرگ‌رینگ سخت‌ترین پیست دنیای اتوموبیل‌رانی است و سال‌هاست که برگزارکنندگان مسابقات فرمول‌وان برای حفظ سلامتی رانندگان، آن را از فهرست رقابت‌ها کنار گذاشته‌اند. با این حال خودروسازان بنام جهان همیشه در تلاشند تا عملکرد خودرو را در جهنم سبز به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرآنلاین، به گفته نوربرگ‌رینگ، پورشه پانامرا با تریمی که هنوز نام آن فاش نشده است، از پیشرانه هیبریدی V-۸ (۸ سیلندر) بهره گرفت و با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۴٫۱۷ ثانیه در رکوردگیری روز جمعه، عنوان سریع‌ترین خودروی بنزینی نوربرگ‌رینگ را به نام خود ثبت کرد.

(تصاویر) پورشه، تاج پادشاهی سرعت را از مرسدس‌بنز گرفت

در حالی که پورشه هیچ مشخصاتی از پیشرانه این خودرو فاش نکرده، اما اعلام کرد که در این خودرو از سیستم تعلیق انقلابی Active Ride استفاده کرده است که اولین بار در پانامرا در اوایل سال جاری معرفی شد.

(تصاویر) پورشه، تاج پادشاهی سرعت را از مرسدس‌بنز گرفت

پانامرای رکورددار که احتمالاً Turbo S E-Hybrid بوده، از لاستیک‌های سفارشی ۲۱ اینچی میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ استفاده کرده که به‌طور خاص برای این پلتفرم طراحی شده بود. این خودرو همچنین به کیت بدنه آئرودینامیکی فیبر کربنی آپشنال مجهز شده بود. پورشه ادعا می‌کند که این کیت باعث کاهش نیروی بالابر جلو و ایجاد نیروی رو به پایین می‌شود، اگرچه میزان آن را ذکر نکرده است.

(تصاویر) پورشه، تاج پادشاهی سرعت را از مرسدس‌بنز گرفت

رکورد ۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه، این پانامرای هیبریدی را بیش از ۵ ثانیه سریع‌تر از آخرین نسل پانامرا توربو S می‌کند. این خودرو همچنین بیش از ۳ ثانیه سریع‌تر از رکورددار قبلی، مرسدس AMG GT ۶۳ S چهار درب است.

البته، این خودروی جدید پانامرا سریع‌ترین سدان در جهنم سبز نیست. این تاج پادشاهی در اختیار یک دستگاه پورشه دیگر یعنی پورشه تایکان توربو GT تمام الکتریکی است.

نظر شما