شناسهٔ خبر: 67698413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

پیشنهاد برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش آینده به پزشکیان

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدوارم آقای پزشکیان ، مرد و مردانه، روی حرف های خود ایستاده با گذشت یکسال از آمدن، وزیر بعدی آموزش وپرورش، دوباره شاهد گروه گرایی، باند سالاری، شروع به کار دوباره مدرسه پیرمردها یا رونق دوباره مدرسه فروشی به جرم مبارزه با نبود بهره وری یا گران اداره شدن در مدارس دولتی نباشیم.

صاحب‌خبر -
روزنو :

پیشنهاد به پزشکیان در انتخاب وزیر آموزش و پرورش آینده

سید ابراهیم سحرخیز ، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا گفت: خسارتی که در سه سال گذشته، دامن نظام آموزشی ما را گرفت شاید در تاریخ صد ساله مدرسه داری نوین در ایران بی سابقه بود. اینکه چگونه و با پادر میانی چه کسانی، چشم پوشی کدام مجلس و دولت، ضعیف ترین و ناپخته ترین افراد به عنوان وزیر یا معاون وزیر، سکان وزارتخانه ای را در دست گرفتند که حتی توان اداره درست و درمان یک مدرسه ابتدایی را هم نداشتند، خودش نشان از نادیده گرفتن پیش شرط ها، شایستگی ها و حداقل هایی را داشت که آموزش و پرورش ما را تا پرتگاه سقوط و ناکارآمدی سوق داد.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش تبدیل شده است به وزارتخانه ای که با کمترین میزان سهم از بودجه عمومی دولت در ۴۴ سال گذشته، میزان زیادی بدهی باد کرده، وعده های نافرجام و قول و قرارهای نسیه روی دستش مانده و امروز، حتی از صادر کردن به موقع، یک کارت ساده برای امتحانات نهایی دانش آموزان عاجز است.

ابراهیم سحرخیز تاکید کرد: این برنامه ریزی ها به چه شکل انجام شده است که هنوز هم وزارت آموزش و پرورش، در خوشبینانه ترین نگاه، دست کم بیش از ۱۷۵ هزار معلم کم دارد؛ مشاور، مربی پرورشی یا ورزش، هنرآموز و استاد کار که بماند! گرچه این مصیبت، میراث و تراث به جا مانده از مدیریت و حکمرانی خسارت بار امثال آقایان فانی و بطحایی است؛ اما آقایان پاسخ دهند در دولت سیزدهم، برای تقویت مدارس دولتی چه کرده اند؟

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش گفت: باید به آقای صحرایی گفت که می شود لطفاً قبل از رفتن جنابعالی، فیش حقوقی برخی از عالیجنابان را برای لحظه ای دید تا تکلیف خود را در آینده با دولتمردان پزشکیان مشخص کرده، برای چندمین بار متوالی از همین سوراخ گزیده نشویم. چه تضمینی وجود دارد که دوباره اتفاقات زمان فانی تکرار نشود؟ در وزارت سه ساله آقایان نوری و صحرایی، به این کشف بزرگ رسیدیم که برخی از نیروهای خام، بی تجربه یا تازه استخدام شده در آموزش و پرورش، از چنان قابلیتی برخوردارند که مثل آچار فرانسه، راحت به هر پیچی می خورند! اگر فردی در معاونت برنامه ریزی موفق نشد، معاون تربیت بدنی می شوند! اگر در استثنایی شرایط خوب پیش نرفت، معاون ابتدایی می شود و الی آخر!

ابراهیم سحرخیز در پایان گفت: این که 20 هزار مدیر مدرسه را ابتدای سال تحصیلی امسال، یک شبه جابجا کرده اند یا نه! در صورت صحت، باید بررسی شود. امیدوارم آقای پزشکیان ، مرد و مردانه، روی حرف های خود ایستاده با گذشت یکسال از آمدن، وزیر بعدی آموزش وپرورش، دوباره شاهد گروه گرایی، باند سالاری، شروع به کار دوباره مدرسه پیرمردها یا رونق دوباره مدرسه فروشی به جرم مبارزه با نبود بهره وری یا گران اداره شدن در مدارس دولتی نباشیم.

نظر شما