شناسهٔ خبر: 67698192 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مرعشی مطرح کرد؛

توصیه به زائران عتبات برای پیشگیری از بیماری و گرمازدگی

رئیس مرکز پزشکی‌حج و زیارت ضمن توصیه به زائران حسینی برای جلوگیری از گرمازدگی، از ارائه خدمات درمانی رایگان هلال احمر در روز عاشورا در عتبات عالیات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مرعشی گفت: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران خدمات خود را در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از کادر مجرب پزشکی اعم از پزشکان متخصص و عمومی، پرستاران، کارشناسان فوریت‌های دارویی و سایر رده‌ها به بیماران و مصدومان در عتبات عالیات ارائه می‌کند.

وی افزود: عمده بیماران در این ایام عزاداری دچار عفونت‌های تنفسی، مشکلات گوارشی، علائم اولیه گرمازدگی و دردهای اسکلتی و عضلانی بوده و طبق روال سنوات گذشته، پیش‌بینی می‌شود طی دو روز آینده و بویژه امروز که روز عاشورای حسینی در عتبات عالیات است، رسیدگی به جراحت‌های ناشی از سبک خاصی از عزاداری، بخش قابل توجهی از مراجعات را تشکیل دهد.

مرعشی ادامه داد: به زائرین حسینی توصیه می‌شود جهت حفظ سلامت خود و همراهانشان در این ایام، اصول مراقبت‌های پیشگیرانه را مد نظر داشته باشند. از قرار گرفتن غیرضروری و بی‌مورد در معرض تابش اشعه خورشید و خروج از اماکن اقامتی در ساعات گرم روز خودداری کنند.

وی افزود: زائران همراه داشتن و مصرف مداوم آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات را به عنوان امری ضروری جهت دوری از کاهش آب بدن و ابتلاء به علائم گرمازدگی مدنظر داشته باشند. از مصرف زیاد خوراکی پرهیز و در صورت داشتن سابقه بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشارخون، دیابت، مشکلات قلبی، اختلالات خُلقی و…، داروهای خود را طی سفر مانند قبل از آن به طور صحیح و به‌موقع مصرف و از قطع یا نامنظم‌سازی آن به‌شدت اجتناب کنند.

نظر شما