به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس دادههای تولید ناخالص داخلی، تولید در سه ماهه گذشته ۶.۲ درصد افزایش یافت. این سریعتر از رشد واقعی ۴.۷ درصدی در کل اقتصاد بود و سهم این بخش در کل فعالیت را در ۲۷ درصد نگه داشت که با بالاترین میزان را داشت. دادهها نشان داد که این قدرت با کاهش بخش املاک و مستغلات که برای پنجمین سه ماهه متوالی کاهش یافته است، در تضاد است.
پکن در سالهای اخیر بر سرمایهگذاری در تولیدات با فناوری پیشرفته برای افزایش رشد تاکید کرده است. به ویژه پس از آن که با سوراخ کردن حباب مسکن سعی در کاهش ریسک مالی در اقتصاد داشت. این به افزایش تولید و صادرات کالاهایی مانند خودروهای برقی، باتریها و نیمه هادیها کمک کرده است، اما منجر به افزایش مصرف داخلی نشده است. این بدان معناست که شرکتها بیش از همیشه به تقاضای خارج از کشور متکی هستند که منبعی از رشد است که اکنون با افزایش موانع تجاری تهدید میشود.
اقتصادنیوز: والاستریت ژورنال میگوید رقبای داخلی در چین جای برندهای غربی را گرفتهاند.
بلومبرگ گزارش کرد که صادرات در سه ماهه دوم به بالاترین میزان در تقریباً دو سال گذشته رسید و شرکتهای چینی ۹۰۲ میلیارد دلار کالا ارسال کردند.
∎
نظر شما