شناسهٔ خبر: 67696700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: تل آویو به دنبال به بن بست کشاندن مذاکرات آتش‌بس نیست

مت میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه آیا حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه با هدف به بن بست کشاندن مذاکرات آتش‌بس انجام شده است، ادعا کرد: اسرائیل در حملات اخیر چنین هدفی را دنبال نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا حملات مرگبار اخیر رژیم صهیونیستی ربطی به توافق آتش‌بس ندارد، مدعی شد: مقامات صهیونیست متعهد به تلاش در راستای رسیدن به برقراری آتش‌بس در غزه هستند.

 

میلر در ادامه اظهارات خود با اشاره به روابط دائمی میان ایالات متحده و رژیم صهیونیستی ادعا کرد: مقام‌های تل آویو به واشنگتن اطمینان خاطر داده‌اند که آن ها همچنان متعهد به رسیدن به یک توافق صلح هستند.

 

به نوشته الجزیره، در طول دو هفته گذشته نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به ۶ مدرسه در غزه از جمله به مدرسه‌ای که توسط سازمان ملل اداره می‌شود و به عنوان پناهگاهی برای آوارگان فلسطینی در منطقه النصیرات در مرکز غزه استفاده می‌شد، حمله کرد که در اثر این حملات دهها فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

منابع وابسته به حماس پیش تر از تداوم کارشکنی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه خبر دادند.

 

«عزت الرشق» از رهبران حماس اعلام کرد نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌های اضافی، به دنبال ممانعت از دستیابی به توافق آتش بس است و تعلل می‌کند.

 

وی تاکید کرد تلاش‌های گسترده و بی‌وقفه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای افزودن بندها و موضوعات جدید به طرح پیشنهادی واسطه‌ها برای آتش‌بس و مبادله اسرا، ثابت می‌کند او همچنان در حال طفره رفتن و تعلل و تلاش برای یافتن راهی جهت به شکست کشاندن مذاکرات و ممانعت از دستیابی به توافق است.

 

انتهای پیام /ی.ح/25

نظر شما