شناسهٔ خبر: 67696019 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

لاغری شکم در خواب- کدام رژیم را انتخاب کنم؟

صاحب‌خبر -

با رعایت نکات و دستورالعمل هایی میتوانید رویایی لاغری شکم در خواب را به واقعیت تبدیل کنید. داشتن خواب کافی، مدیتیشن، رژیم غذایی و استفاده از مواد غذایی درست قبل از خواب به شما در این راه کمک می کنند.

10 عادت برای لاغری شکم در خواب

با پیشرفت کردن علم تغذیه و رژیم های غذایی، می توان حتی به لاغری شکم در خواب هم فکر کرد. اما آیا این موضوع واقعیت دارد یا رویایی بیش نیست؟ باید به شما بگوییم این موضوع واقعیت دارد و امکان پذیر است. با رعایت کردن راهکاری مختلف و استفاده از خوراکی های توصیه شده می توان به لاغری شکم در خواب دست یافت. در ادامه این راهکارها را با یکدیگر مرور می کنیم.

1- خواب کافی داشته باشید.

اولین گام برای کاهش وزن و لاغری شکم در خواب، تنظیم کردن خواب و داشتن خواب کافی است. آقای دکتر ریچارد کی.بوگان استاد دانشکده پزشکی در دانشگاه کارولینای جنوبی و محقق می گوید که خواب به خودی خود می تواند به کاهش وزن کمک کند و خواب کافی برای عملکرد هورمون های بدن و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است.

او می گوید برای خود برنامه خواب منظم داشته باشید و گفت که یک فرد بالغ باید بین 7 الی 9 ساعت در روز را در خواب باشد.

2- رژیم غذایی داشته باشید.

رژیم های غذایی مختلف برای لاغری وجود دارند که افراد با توجه به شرایط جسمانی و سبک زندگی خود از آنها استفاده می کنند. اما در بین آنها رژیم غذایی فستینگ بیشترین تاثیر را در لاغری شکم در خواب دارد. این رژیم با انعطاف بالای خود در انتخاب زمان و روز انجام رژیم می تواند سختی های ناشی از رژیم غذایی را برای شما کاهش دهد. رژیم فستینگ در انواع:

  • 16/8: 16 ساعت ناشتا و 8 ساعت مجاز به خوردن غذا
  • 5:2: 5 روز در هفته مجاز به غذا خوردن و 2 روز در هفته ناشتا به انتخاب فرد
  • روزه داری 24 ساعته: یک یا دو روز در هفته ناشتا به انتخاب فرد

در این رژیم به دلیل طولانی بودن زمان ناشتایی در زمان خواب نیز بر روی لاغری شکم شما تاثیرگذار است.

3- با وزن بدن تمرین کنید.

هر کسی می تواند از وزن بدن خود برای تمرینات ورزشی استفاده کند. اگر می توانید قبل از اینکه به تخت خواب بروید 10 اسکات انجام بدهید و بعد از آن 30 ثانیه پلانک بروید. یا قبل از خواب به راه رفتن بپردازید تا کمی گردش خون در بدن شما افزایش پیدا کند و بعد از آن سعی کنید در حالتی که زانوها صاف هستند نوک انگشتان دست خود را به نوک انگشتان پا برسانید و تا 5 دقیقه این حرکت را تکرار کنید.

4- در یک مکان تاریک و خنک بخوابید.

طی یک تحقیق که در ژورنال دیابت (journal Diabetes) منتشر شد محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که به مدت یک ماه دمای اتاق خود را بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد قرار دادند 42 درصد چربی قهوه ای بیشتری سوزاندن و در کنار آن متابولیسم بدنشان در خواب 10 درصد بیشتر افزایش یافت. در نتیجه این افراد می توانند راحت تر به هدف لاغری شکم در خواب دست یابند.

5- برنامه غذایی خود را تنظیم کنید.

خانم دکتر شارلوت هریسون متخصص تغذیه ساکن لندن در اسپون گورو، توصیه می کند که زمان وعده های غذایی و خواب را نسبتا پایدار نگه دارید. بدن ما بر اساس یک ریتم شبانه روزی 24 ساعته کار می کند که به آن ساعت بدن گفته می شود.

لاغری شکم در خواب- کدام رژیم را انتخاب کنم؟

خانم دکتر هریسون در ادامه توضیح داد که زمان های غذایی تاثیر زیادی بر ریتم شبانه روزی ما دارند. به عنوان مثال اگر بدن شما به غذا خوردن در بین ساعات 6-8 بعد از ظهر عادت دارد، پس می داند که چه زمانی برای دریافت غذای ورودی آماده شود و هورمون های گرسنگی را ترشح می کند. سپس با گرلین و لپتین غذا را هضم می کند و سپس هورمون ملاتونین را آزاد می کند تا به ما کمک کند برای خواب راحت آماده شویم.

اگر ما به همین برنامه پایبند باشیم بدن ما می تواند بیشترین بهره را از زمان وعده های غذایی ببرد و برای خواب بهتر و راحت تر آماده شود.

6- شام را کوچک و سبک بخورید.

از قدیم گفتن که صبحانه را مانند یک پادشاه، ناهار را مانند یک ارباب و شام را مانند یک فقیر بخورید. در واقع یک اصل واقعی در این جمله نهفته است. خوردن یک شام سنگین نزدیک ساعت خواب باعث می شود تا بدن در ساعات خواب زمان و انرژی خود را صرف هضم کردن غذا کند و نتواند بدن را سم زدایی نماید. در صورتی که بدن نتواند به درستی سم زدایی را انجام دهد، در طول زمان شما دچار اضافه وزن خواهید شد و برنامه لاغری شکم در خواب منتفی خواهد بود.

7- نوشیدنی های الکلی نخورید.

خوردن نوشیدنی های الکلی در نزدیکی زمان خواب، جدای از اینکه باعث ورود صدها کالری به بدن شما می شود؛ باعث می شود تا بدن در ساعات خواب انرژی خود را صرف سوزاندن آن کالری ها کند و نتواند تمرکز خود را بر روی سوزاندن چربی های اضافی بدن بگذارد. هیچ دکتر و متخصص تغذیه ای نوشیدن الکل را تحت هیچ شرایطی تایید نمیکند، پس از نوشیدن آن صرف نظر کنید.

8- در طول روز پروتئین بخورید.

سعی کنید هر چند ساعت یکبار به بدن پروتئین برسانید. این امر باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن در تمام طول صبح و شب خواهد شد و می تواند باعث لاغری در خواب شود. پروتئین برای عضله سازی ضروری است و شما را سیر نگه می دارد و باعث می شود تا از خوردن غذاهای فرآوری شده که در واقع کالری بی ارزشی هستند صرف نظر کنید.

9- دستگاه های الکترونیکی را از اتاق خواب دور کنید.

اگر می خواهیم در خواب به لاغری برسید باید دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون، لپ تاپ، تبلت و گوشی های تلفن همراه را از اتاق خواب دور کنید. در واقع این دستگاه ها از خود نور آبی ساطع می کنند که مانع تولید ملاتونین برای خواب راحت می شوند. همچنین استفاده از دستگاه های نور آبی در تخت خواب باعث می شود تا شما احساس گرسنگی بیشتری کنید.

10- سعی کنید زودتر بخوابید.

بجای اینکه در ساعات شب به این فکر کنید که چه برنامه تلویزیونی را ببینید و در کنارش چه چیزی بخورید، بهتر است تا بخوابید. اگر برای خوابیدن در شب مشکل دارید اتاق را کمی خنک و تاریک کنید و دستگاه های الکترونیکی را به خارج از اتاق منتقل کنید.

بهتر است یک کتاب در کنار خود داشته باشید تا به شما کمک کند آرام و ریلکس شوید. زودتر خوابید باعث می شود تا به زمان بدن اصلی خود بازگردید و سم زدایی در بدن شما به بهترین نحو انجام شود که هر دو این موارد باعث لاغری سریع شکم و پهلو خواهد خواهد شد.

کلام آخر:

لاغری بدن در خواب یک موضوع جدید و خاص نیست و امکان پذیر است. در صورتی که شما برنامه منظمی برای خوابیدن داشته باشید و از غذاهای سالم استفاده کنید صد در صد در حین خواب هم به لاغری شکم دست خواهید یافت. توجه به ساعت طبیعی بدن و اینکه قبل از خواب چه غذایی مصرف میکنید از نکات ریز این موضوع است. همیشه شام را سبک بخورید و لوازم الکترونیک دارای نور آبی را از اتاق بیرون بریزید.

نظر شما