شناسهٔ خبر: 67695927 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اعتراف مهم اسرائیل به توان حماس در بمباران تل‌آویو و بیت‌المقدس

اقتصادنیوز: ارتش اشغالگر روز سه‌شنبه اعلام کرد که برآوردهایش نشان می‌دهد که جنبش حماس همچنان توانایی بمباران تل‌آویو و بیت‌المقدس را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به تولید تسلیحات ضدهوایی از جمله پهپادهای انفجاری بازگشته است و ما مکرراً با استفاده از روش‌هایی که توسعه داده‌ایم، با حملات دقیق و تعقیب جوخه‌های تیراندازی حمله می‌کنیم.»

ارتش اشغالگر به بمباران مراکز پناهگاهی در غزه و مدارس اعتراف کرد و در عین حال در توجیه این حملات مدعی شد که «پناهگاه‌هایی برای آوارگان وجود دارد که حماس سالن‌های تولید نظامی را در آنها باز کرده است». ارتش اذعان کرد: «پنج یا هفت بار به برخی از پناهگاه‌های این آوارگان در ماه گذشته میلادی حمله کردیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی به قتل عام در اردوگاه النصیرات نیز اشاره کرد و مدعی شد: «در یکی از این حملات در النصیرات ۴۰ خرابکار را کشتیم که نیمی از آنها قصد حمله بزرگ به نیروهای ارتش اشغالگر در غزه را داشتند.»

خبر مرتبط
ادعای تازه تل‌آویو: نیمی از رهبران حماس را هدف قرار دادیم

اقتصادنیوز: ارتش اسرائیل مدعی شد که نیمی از رهبران حماس را در جنگ غزه هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه جنگ علیه حماس در غزه «به طور نامحدود ادامه نخواهد داشت»، افزود تا رسیدن به توافق احتمالی مبادله اسیران «هر دقیقه» را استفاده می‌کند و آماده است تا با عواقب آتش‌بس با حماس مقابله کند؛ آتش‌بسی که ممکن است شامل وادار کردن ارتش اشغالگر به عقب‌نشینی کامل از نوار غزه شود.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در عین حال ارتش اشغالگر در ادامه خیال‌پردازی‌ها و دروغگویی‌هایش روز سه‌شنبه نیز مدعی شد نیمی از رهبری گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، جان خود را از دست داده‌اند.

این ارتش مدعی شده است که از زمان آغاز جنگ بیش از ۹ ماه پیش تاکنون حدود ۱۴ هزار نفر از اعضای حماس را شهید کرده و به اسارت درآورده است.

این در بیانیه از سوی ارتش اشغالگر در دویست و هشتاد و چهارمین روز از جنگ ویرانگر در نوار غزه در وبگاه رسمی آن منتشر شد.

در گزارش رسانه‌های عبری عبری آمده است که ارتش اشغالگر در این مرحله در تعیین تعداد تونل‌ها با مشکل مواجه است.

خبر مرتبط
حماس: دولت بایدن مسئول جنایات اسرائیل است

حماس عنوان کرد: رژیم اشغالگر فاشیست پس از فرار از مجازات بین‌المللی به جنایت نسل کشی ادامه می‌دهد.

ارتش ادعا کرد تونل‌های باقی‌مانده به کیفیت مواضع زیرزمینی موجود از ابتدای جنگ نیستند که توسط آنها تخریب شده‌اند و شاید یکی از دلایلی باشد که محمد الضیف و رافع سلامه این تونل‌ها را ترک کردند.

وبگاه عبری «واللا» اشاره کرد که علیرغم دستاوردها، ارتش اشغالگر تاکید می‌کند که در میان اعضای حماس انگیزه و تمایل برای مبارزه با ارتش اشغالگر وجود دارد و به طور منظم تلاش می‌شود تا زیرساخت‌ها را بازسازی کرده و فعالان را جذب کنند.

 

نظر شما