شناسهٔ خبر: 67695079 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

از یورو به بوندسلیگا - تغییر اعمال می‌شود:

فقط کاپیتان‌ها با داور صحبت کنند، بقیه لال!

فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد که از این پس مانند یورو ۲۰۲۴ تنها کاپیتان‌های تیم‌ها اجازه گفت‌وگو با داوران را خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، این تصمیم که از مدل موفق آن در یورو ۲۰۲۴ الگو گرفته شده، در جلسه جدید فدراسیون فوتبال آلمان به اتفاق آراء تصویب شده است.

شرکت‌کنندگان در این جلسه شامل روننی زیمرمان، معاون رئیس کمیته داوران و نوت کی‌یرچر، رئیس جدید کمیته داوران، بودند.

کی‌یرچر پس از جلسه گفت: «به عنوان داور، ما از هر چیزی که برای فوتبال خوب است صد درصد و به طور مداوم حمایت خواهیم کرد!»

این قانون در سه لیگ حرفه‌ای مردان، لیگ‌های ملی زنان، تمامی لیگ‌های آماتور، مسابقات جام‌ها و بخش جوانان اعمال می‌شود.

2054871

در مسابقات یورو ۲۰۲۴، این قانون به طرز چشمگیری و به خوبی اجرا شد و مانع از ایجاد جنجال‌های بحث‌برانگیز در مواقع حساس شد. اتحادیه فوتبال اروپا نیز اخیراً اعلام کرده که این قانون را در دیگر مسابقات اروپایی نیز اجرا خواهد کرد. به گفته فدراسیون فوتبال آلمان، هر بازیکنی که قوانین جدید را نادیده بگیرد و به تصمیم داوران اعتراض کند، با اخطار مواجه خواهد شد.

قانون جدیدی نیز برای جلوگیری از وقت‌کشی دروازه‌بان‌ها تصویب شده است.
زیمرمان در این مورد افزود: «شروع مجددهای سریع‌تر به‌خصوص از سمت دروازه‌بان‌ها موضوع دیگری بود که مطرح شده است. این یک حرکت بزرگ است که کاملاً با رویکرد ما در چند سال گذشته سازگار است. امیدوارم تاثیرات مثبت زیادی، به ویژه در فوتبال آماتور، به همراه داشته باشد.»

همچنین تصمیم گرفته شد که داوران در تمامی لیگ‌ها باید علیه وقت‌‌کشی اقداماتی انجام دهند و هر دروازه‌بانی را که ضربه شروع مجدد را بیش از شش ثانیه طول داد، جریمه کنند.
همین مورد برای پرتاب اوت‌ها نیز اعمال می‌شود.

و این همه ماجرا نیست: داوران باید قبل از ضربات آزاد نزدیک به دروازه و پنالتی‌ها با بازیکنان صحبت کنند، اما نه به اندازه‌ای که گاهی در مسابقات یورو دیده می‌شد. هنگام تعیین میزان زمان تلف شده، داوران باید به روش‌های معمول فصل گذشته پایبند باشند و به طور مداوم زمان بازی از دست رفته را محاسبه کنند.

نظر شما