شناسهٔ خبر: 67694596 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ملاقات باقری و وزیر خارجه مجارستان در نیویورگ/ تاکید بر جلوگیری از گسترش تنش در منطقه

ايسنا : سرپرست وزارت خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه مجارستان بر ضرورت تقویت ثبات منطقه و جلوگیری از گسترش تنش‌ها تأکید کرد

صاحب‌خبر -

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار، ۲ طرف پیرامون روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند. باقری ضمن تبریک مجدد به مجارستان برای آغاز ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا، اظهار داشت که روابط ایران و مجارستان همواره مثبت و رو به جلو بوده است.

او بر ضرورت تقویت ثبات منطقه و جلوگیری از گسترش تنش‌ها تأکید کرد و به تهدیدات اخیر علیه لبنان و جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین اشاره کرد.

باقری هشدار داد که هرگونه تنش‌آفرینی جدید در منطقه به ضرر آتش‌افروزان خواهد بود. سیارتو نیز در این دیدار بر اهمیت دیپلماسی در روابط دوجانبه و عرصه بین‌المللی تأکید و از تقویت مناسبات با ایران استقبال کرد. 

او ابراز امیدواری کرد که در دوران ریاست مجارستان بر اتحادیه اروپا، گفت‌وگوها مستحکم‌تر گردد. همچنین در حاشیه نشست شورای امنیت در خصوص چندجانبه‌گرایی، ۲ طرف به بررسی و ارزیابی حوزه‌های همکاری پرداختند و درباره تحولات منطقه‌ای و جهانی از جمله وضعیت غزه و جنگ در اوکراین، تبادل‌نظر کردند.

باقری بر ضرورت خاتمه سریع حملات علیه مردم غزه و بازگشت آرامش به منطقه تأکید کرد و هشدار داد که هرگونه تداوم بحران از جمله حملات به لبنان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

برچسب‌ها:

نظر شما