شناسهٔ خبر: 67694538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دکه - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷

یادداشت اصلی روزنامه کیهان روز پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه به این سوال پرداخته که چرا اطرافیان پزشکیان «اسب زین‌شده» را «زمین سوخته» جا می‌زنند؟» در بخشی از این مطلب آمده: «دولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت سیزدهم تحویل داد. این یعنی دولت روحانی، کشور را با بدترین وضعیت شاخص فلاکت به دولت آینده تحویل داد. نکته قابل تامل اینجاست که طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد.» نویسنده این مطلب در نهایت نتیجه‌گیری کرده است: «واقعیت این است که حساب جناب آقای پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب از حساب طیف افراطیون مدعی اصلاحات که برای دولت چهاردهم چنگ و دندان تیز کرده‌اند، جداست. پروژه عملیات روانی ذکرشده نیز در اتاق فکر افراطیون مدعی اصلاحات پخت و پز شده است.»

صاحب‌خبر -

روزنامه هم‌میهن اما در گزارشی با عنوان «هراس از مناظره» به بررسی مواجهه سعید جلیلی با افشاگری اخیر بیژن زنگنه در پرونده کرسنت پرداخته است. روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با اهالی کتاب صحبت و دغدغه‌های آنها را بیان کرده است. در این گزارش به نقل از محمد تقوی، نویسنده آمده: «جناب آقای پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب آیا وزیر ارشاد دولت محترم شما به برخی رمان‌های مشهور اجازه انتشار رسمی می‌دهد؟ می‌دانید در بازار نشر غیررسمی هر سال صدها یا هزاران نسخه از این رمان‌ها به فروش می‌رود و این وسط فقط حقوق نویسنده و ناشر از بین می‌رود؟ چرا نمی‌توانند با تفاوت‌ها و انتخاب‌های آدمیان کنار بیایند؟ چرا به این دسته از نویسندگان اجازه انتشار نمی‌دهند؟»

روزنامه فرهیختگان هم مصاحبه‌ای داشته با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم. در این مصاحبه اسماعیلی خود را این‌گونه معرفی کرده: «طلبه بودم، تحصیلات حوزوی دارم و نخستین جایی که بودم، دوره لاریجانی بود و در ۲۲ سالگی به عنوان جوان‌ترین مدیر صداوسیما فعالیت می‌کردم. همین‌طور تا امروز ادامه داشت. با این حال من دانشگاهی هستم و حتی در دوره وزارت ‌ارشاد، کلاس‌های دانشگاهم تعطیل نشد.» در بخشی دیگر او گفته؛ «وزارت ارشاد را با بودجه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی تحویل گرفته و حالا با بودجه ۲۰ هزار میلیاردی به وزیر ارشاد بعدی تحویل خواهد داد.» در بخش دیگر از قول وزیر ارشاد دولت سیزدهم آورده است: «به دلیل وابستگی شدید و عاطفی که به آقای رئیسی داشتم، گفتم من از شما نمی‌توانم جدا شوم. من می‌خواهم دربان اتاق شما باشم و به هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌روم. چند بار از ایشان خواهش کردم همین کمکی که از دست من برمی‌آید را انجام بدهم. یک روز ایشان من را صدا زد و خواستند هر طور است برنامه خودم را بنویسم.» او همچنین ریشه اتفاقات سال ۱۴۰۱ را فرهنگی دانست.

نظر شما