شناسهٔ خبر: 67693626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رسوایی مالی سناتور حامی گروهک منافقین

اقتصادنیوز: «رابرت منندز» سناتور ضدایرانی آمریکایی توسط هیأت منصفه نیویورک به اتهام دریافت رشوه مجرم شناخته شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منندز متهم به پذیرفتن طلا و پول نقد برای استفاده از نفوذ سیاسی خود به نفع سه تاجر و یک دولت خارجی بود. این سناتور دموکرات در دادگاه فدرال فساد به تمام ۱۶ اتهام - از جمله خدمت به عنوان عامل خارجی برای مصر - محکوم شد.

در حمله اف‌بی‌آی به خانه منندز در سال ۲۰۲۲، مأموران طلاهای به ارزش نزدیک به ۱۵۰,۰۰۰ دلار و بیش از ۴۸۰,۰۰۰ دلار پول نقد -  بخشی از آن در چکمه‌ها و ژاکت‌های حاوی نام سناتور پنهان شده بود. - را توقیف کردند.

وکلای منندز اصرار داشتند که سناتور هرگز رشوه‌ای نپذیرفته و اقداماتی که برای کمک به تاجران انجام داده از وظایف مورد انتظار یک مقام دولتی بوده است. آن‌ها گفتند که او به سادگی وظایف خارجی خود را به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا انجام می‌داده که پس از اتهامات مجبور به استعفا از این سمت شد.

بر اساس تحقیقات جدید، گروهک تروریستی منافقین از حامیان مالی تیم حقوقی او هستند و ۱۵ درصد از کسانی که به صندوق دفاع از منندز کمک مالی کرده‌اند با گروهک منافقین ارتباط دارند.

رابطه رابرت منندز و گروهک منافقین به یک دهه قبل بازمی‌گردد؛ مدتی پس از آنکه نام این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده حذف شد. منندز پس از حمله دولت عراق به اعضای آن از این گروه تروریستی دفاع کرد.

این سناتور دموکرات در ماه مه گذشته نیز با «مریم رجوی» سرکرده گروهک منافقین دیدار کرد و از «شورای ملی مقاومت ایران» یک شاخه به اصطلاح سیاسی غیرقابل تمایز از منافقین در یک رویداد متعلق به کنگره ۲۰۲۲ که توسط سازمان جوامع ایرانی-آمریکایی (یک گروه متحد با منافقین) سازماندهی شد، تمجید کرد.

 

نظر شما