شناسهٔ خبر: 67692991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مدام تهدید به قتل می‌شوم مدام تهدید به قتل می‌شوم

به گزارش شبکه شرق، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه‌ای گفت که او و اعضای خانواده و مقامات کابینه‌اش این روزها پیوسته پیام‌های تهدیدآمیز دریافت می‌کنند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه‌ای گفت که می‌ترسد حادثه‌ای مشابه تیراندازی به دونالد ترامپ، در اسرائیل و علیه خود او یا یکی از مقامات

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه‌ای گفت که او و اعضای خانواده و مقامات کابینه‌اش این روزها پیوسته پیام‌های تهدیدآمیز دریافت می‌کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه‌ای گفت که می‌ترسد حادثه‌ای مشابه تیراندازی به دونالد ترامپ، در اسرائیل و علیه خود او یا یکی از مقامات دولتش رخ دهد.

نتانیاهو در پاسخ به سؤال مجری شبکه ۱۴ اسرائیل در خصوص احتمال وقوع حادثه‌ای مشابه تیراندازی به ترامپ گفت: «هیچ بعید نیست، تحریک به خشونت و ترور مقامات و وزرا و خانواده‌هایشان به طور گسترده وجود دارد، نه تنها روزانه، بلکه هر ساعت این تهدیدات صورت می‌گیرد».

او افزود: «نگرانم یک حادثه مشابه [تیراندازی به ترامپ] در اینجا رخ بدهد».

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه گفت: «آن‌ها [مخالفان] فریاد می‌زنند، می‌گویند قاتل، خائن، باید بروی، تو مانند چائوشسکو، مانند موسولینی هستی و از این قبیل کلمات، این‌ها باورپذیر نیست، ولی وجود دارد».

در طول این مصاحبه، نتانیاهو همچنین به تحریک علیه اعضای خانواده‌اش اشاره کرد و گفت: «این نه تنها علیه من، بلکه علیه اعضای خانواده‌ام نیز وجود دارد؛ آن‌ها موضوع را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند و سپس حماس می‌آید و می‌گوید ما می‌دانیم شما کجا هستید، ما شما را می‌کشیم».

نتانیاهو گفت زمانی که «سارا» همسرش به دیدار خانواده اسرای اسرائیلی نزد حماس می‌رود تا به آن‌ها دلداری دهد، آن‌ها او را تهدید می‌کنند و به او دشنام می‌دهند.

نگرانی نتانیاهو از ترور خود در حالی است که پیش از این نیز چندین نفر به دلیل تهدید او به ترور بازداشت شده بودند؛ در آخرین مورد سرویس امنیت داخلی اسرائیل موسوم به «شین بت» و پلیس امنیت سایبری اسرائیل، در بیستم فروردین، از دستگیری یک فرد به دلیل تهدید به ترور بنیامین نتانیاهو خبر دادند. پیش از آن نیز در ۱۱ بهمن سال گذشته، پلیس اسرائیل فردی به نام «شارون گولان» که نتانیاهو را به مرگ تهدید کرده بود، بازداشت کرد.

«اسحاق رابین» نخست‌وزیر اسبق اسرائیل نیز در نوامبر سال ۱۹۹۵، به دست یک اسرائیلی تندرو کشته شد.

منبع: sharghdaily-937206

نظر شما