شناسهٔ خبر: 67692513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیداری در کشورهای غربی به برکت عاشورا است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه به برکت عاشورا، در آمریکای لاتین و دنیا، بیداری ایجاد شده و در خیابان‌های کشورهای اروپایی و آمریکا عزاداری عظیمی برای امام حسین (ع) بر پا داشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی امروز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی (ع) در شبستان حرم حضرت فاطمه اخری (س) با اشاره به فضیلت زیارت امام حسین (ع) اظهار کرد: زائر هنگامی که به زیارت سیدالشهدا (ع) می‌رود، در موقعیتی قرار می‌گیرد که از خداوند تقاضا می‌کند او را مشمول رحمت و مغفرت الهی قرار دهد. 

وی با اشاره به مظلومیت و دلخراشی واقعه عاشورا گفت: عظمت مصیبت امام حسین (ع) به قدری است که علما تأکید دارند در این روز برای امام زمان (عج) صدقه بدهید. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه زیارت عاشورا تحلیل نیم قرن از واقعه اسلام است و ما نباید تنها به ظاهر آن توجه کنیم، افزود: انسان به واسطه اهل بیت (ع)، که در سازندگی، رشد و روح انسان نقش دارند به مقام تقرب می‌رسد و همه انسان‌ها در طول زندگی مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرند و این آزمایش‌ها برای رشد انسان است. 

رمضانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد : برای عده‌ای مهم نیست که در غزه چه اتفاقی می‌افتد و خود را از عرصه امتحان دور می‌کنند در حالیکه زیارت عاشورا، انسان را برای ایستادگی و مقابله با هر نوع ظلم و جنایت آماده می‌کند. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با نقل حدیثی از امام باقر (ع) تصریح کرد: اگر کسی پاداش زیارت امام حسین (ع) را به درستی بداند، از شدت شوق جان خود را فدا می‌کند، ثواب زیارت امام حسین (ع) معادل هزار حج مقبول، هزار عمره مقبول، هزار صدقه مقبول، مامور شدن فرشتگان برای حفظ انسان، دادن نامه اعمال به دست راست، نورانی شدن زائر و غیره است. 

وی با اشاره به اینکه دشمنان امام حسین (ع) به دنبال نابودی دین بودند، افزود: انقلاب اسلامی یک معجزه بود که دنیا را متحول کرد و جغرافیای مقاومت را توسعه داد و امام خمینی (ع) به راه و امت خود باور داشت و اسلام را وارد اجتماع کرد. 

به گفته رمضانی، امروزه به برکت عاشورا، در آمریکای لاتین و دنیا، بیداری ایجاد شده و در خیابان‌های کشورهای اروپایی و آمریکا عزاداری عظیمی برای امام حسین (ع) بر پا داشته می‌شود. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه با هرگونه ظلم و ستم، چه از طریق قدرت و ثروت و چه از طریق فریب و حیله، به شدت مخالفیم و باید عاملان این رفتارها را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم، گفت: مجاهدان فلسطینی در این زمینه الگوی موفقی هستند. 

وی با اشاره به جنایات رژیم اسرائیل در غزه بیان کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه به بیانیه‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی اعتنا نمی‌کند و حامیانش نیز از قدرت وتوی خود برای ظلم به ملت‌ها سوء استفاده می‌کند. 

رمضانی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و حامیان آن‌ها در برابر به شهادت رساندن کودکان هیچ حرفی نمی‌زنند و این ظلم بشریت باید خاتمه پیدا کند، افزود: تفکر عاشورایی تفکر جهل‌زدایی و مقابله با ظلم و ستم است. 

انتهای پیام/

نظر شما