شناسهٔ خبر: 67691640 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تلاش برای کشف انگیزه شلیک به ترامپ؛ FBI قفل گوشی مهاجم را باز کرد

اف‌بی‌آی (FBI) موفق‌شده تا به گوشی «توماس متیو کروکس»، جوان ۲۰ ساله‌ای که روز شنبه به سمت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا تیراندازی کرد، دسترسی پیدا کند. FBI ابتدا در بیانیه خود اعلام کرده بود که گوشی این فرد را «برای بررسی» به دست آورده است. طبق بیانیه، مقامات اف‌بی‌آی تا روز یکشنبه اعلام کرده بودند که هنوز نتوانسته‌اند به گوشی فرد تیرانداز به سمت ترامپ دسترسی داشته باشند و گوشی به آزمایشگاه FBI در کوانتیکو، ویرجینیا فرستاده شده تا قفل آن شکسته شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیجیاتو: اف‌بی‌آی (FBI) موفق‌شده تا به گوشی «توماس متیو کروکس»، جوان 20 ساله‌ای که روز شنبه به سمت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا تیراندازی کرد، دسترسی پیدا کند.
 
FBI ابتدا در بیانیه خود اعلام کرده بود که گوشی این فرد را «برای بررسی» به دست آورده است. طبق بیانیه، مقامات اف‌بی‌آی تا روز یکشنبه اعلام کرده بودند که هنوز نتوانسته‌اند به گوشی فرد تیرانداز به سمت ترامپ دسترسی داشته باشند و گوشی به آزمایشگاه FBI در کوانتیکو، ویرجینیا فرستاده شده تا قفل آن شکسته شود.
 
شکستن قفل گوشی جوان شلیک‌کننده به سمت ترامپ
 
سپس این آژانس در بیانیه دیگری اعلام کرد:
 
«متخصصان فنی FBI با موفقیت به گوشی «توماس متیو کروکس» دسترسی پیدا کرده‌اند و همچنان به تجزیه‌و‌تحلیل دستگاه‌های الکترونیکی او ادامه می‌دهند.»
 
در این بیانیه توضیح داده‌شده که روند جستجوی محل سکونت و وسیله نقلیه کروکس تکمیل شده است. همچنین FBI می‌گوید که با تمام افراد حاضر در صحنه حادثه مصاحبه کرده است و تحقیقات آن همچنان ادامه دارد.
 
بااین‌وجود، بازرسان FBI هنوز به‌دنبال اطلاعات بیشتری در مورد انگیزه توماس 20 ساله هستند که به‌عنوان فرد شلیک‌کننده به‌سمت ترامپ شناسایی شده است. «کوین روژک»، مأمور ویژه FBI نیز به برخی رسانه‌های خبری اعلام‌کرده که آن‌ها به برخی از پیا‌م‌های متنی کروکس دسترسی پیدا کرده‌اند، اما هیچ اطلاعاتی از انگیزه او به‌همراه ندارند.
 
همچنین مشخص نیست که کروکس از چه گوشی استفاده می‌کرده است. هرچند این سازمان مجری قانون اغلب در دسترسی به گوشی مظنونان خود موفق است، اما در گذشته برخی شرکت‌های فناوری درخواست آن‌ها را رد کرده‌اند. به‌عنوان مثال، در سال 2015، اپل از کمک به FBI برای دورزدن رمزگذاری آیفون یک مظنون خودداری کرده بود و گفته بود که برای انجام این کار، باید نرم‌افزار سفارشی بنویسید که امنیت تمام آیفون‌ها را تضعیف می‌کند. در آن زمان FBI با کمک یک شرکت امنیتی استرالیایی موفق‌شده بود به گوشی دسترسی پیدا کند.
 
پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ، قیمت میم‌کوین او حدود 50 درصد افزایش یافت و همچنین رهبران دنیای فناوری از جمله «تیم کوک»، مدیران اپل، حمایت از خود ترامپ را نشان دادند.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما