شناسهٔ خبر: 67689798 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

درآمدهای ارزی بانک مرکزی در مقایسه با پارسال چه قدر رشد داشته است؟ + جدول

اقتصادنیوز: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: در سه ماهه نخست امسال درآمدهای ارزی کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید. در این مدت تراز تجاری کشور معادل ۵۱.۳ درصد نسبت به مقطع مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تحولات بازرگانی خارجی نشان می‌دهد در سه ماهه نخست امسال صادرات نفتی و غیر نفتی کشور به ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با صادرات ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، چهار میلیارد دلار (۱۸.۶ درصد) افزایش یافته است.

گفتنی است تراز تجاری کشور نیز در سه ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۱.۴ درصدی، از ۷.۴ میلیارد دلار به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین مطابق آمارها، از ابتدای سال جاری تا ۲۴ تیرماه بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد که سهم دارو و تجهیزات پزشکی از تامین ارز یک میلیارد دلار بوده است.

خبر مرتبط
خروج 485 کالا از شمول ارز ترجیحی/واردات 4 کالا با این ارز + عکس

اقتصادنیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از خروج ۴۸۵ قلم کالا از شمول ارز ترجیحی خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر فقط واردات ذرت، روغن، کنجاله سویا و دارو با ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی انجام می‌شود.

گمرکی خارجی

نظر شما