شناسهٔ خبر: 67689603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

سازنده Gravity Rush می گوید سونی دنبال خلاقیت نیست سازنده Gravity Rush می گوید سونی دنبال خلاقیت نیست

تیم سازنده بازی Gravity Rush زمانی یکی از مشهورترین استودیوهای زیرمجموعه سونی بودند. استودیو Japan برای تولید عناوین بالارده بسیار برای پلی استیشن شناخته می‌شد اما سونی در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت این استودیو شناخته شده را تعطیل کند.آقای کیچیرو تویاما، مدیر این استودیو و سازنده بازی گرویتی راش در واکنش

صاحب‌خبر -

تیم سازنده بازی Gravity Rush زمانی یکی از مشهورترین استودیوهای زیرمجموعه سونی بودند. استودیو Japan برای تولید عناوین بالارده بسیار برای پلی استیشن شناخته می‌شد اما سونی در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت این استودیو شناخته شده را تعطیل کند.

آقای کیچیرو تویاما، مدیر این استودیو و سازنده بازی گرویتی راش در واکنش به این خبر اعلام کرد که دلیل بسته شدن استودیو این بود که پلی استیشن از ما درخواست بازی‌های پرهزینه داشت و ما به دنبال خلاقیت و عرضه عناوین تجربی بودیم.

پلی استیشن اخیرا متهم به رویکرد بسیار محافظه‌کارانه در عناوین مختلف خود شده است. بخشی از این اتهامات به دلیل بودجه زیاد این شرکت و ریسک‌های اندکی است که تنها با ساختن عناوین AAA تقبل می‌کند.

آقای کیچیرو در مصاحبه با رسانه VGC توضیح می‌دهد که او برای ساخت بازی‌های خوب نیازی به بودجه‌های کلان ندارد اما پلی استیشن معمولا علاقه‌ای به این سبک بازی‌ها نشان نمی‌دهد. او همچنین اشاره می‌کند که چشم‌انداز بلند مدت سونی برای دیگر تیم‌های بزرگ خود نیز مشابه با سرنوشت استودیو ژاپن است.

لوگوی Japan Studio

این توسعه‌دهنده در نهایت تصمیم گرفت تا استودیو مستقل خود را راه‌اندازی کند و عقیده دارد که این بهترین کار برای او بود. کیچیرو تویوما عقیده دارد که حالا می‌تواند عناوینی بسازد که بهتر می‌توانند نماینده او و ایده‌هایش باشند.

در نهایت به نظر می‌رسد که استودیو ژاپن به دلیل تفاوت دیدگاه‌های پلی استیشن و مدیران این استودیو بسته شد. تکیه پلی استیشن بر ساخت عناوین بالارده حالا به نظر می‌رسد که تبدیل به مشکلی جدید برای این غول ژاپنی شده است و بخش اعظمی از انتقادها نیز به واسطه عملکرد بسیار ضعیف آن در معرفی عناوین انحصاری خود در سال جاری شکل گرفته است.

به طور کلی بودجه‌های غیرقابل کنترل تبدیل به یک بحران برای کل صنعت بازی‌های ویدیویی شده است و رویکرد متفاوت آقای کیچیرو تویوما در این شرایط باعث خوشحالی است.

خالق بازی گرویتی راش اکنون در حال کار بر روی یک عنوان ترسناک جدید به نام Slitterhead است. عنوان دیگر او یعنی سایلنت هیل نیز با ریمیک استودیو کونامی، سال گذشته دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. بازی اسلیترهد قرار است در اواخر سال جاری میلادی و با رویکردی متفاوت به ژانر وحشت، به بازار عرضه شود.

در ادامه می‌توانید تریلری که از این بازی در همایش Summer Games Fest 2024 پخش شد را مشاهده نمایید.

منبع: zoomg-369915

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
مطالب مشابه

ریمستر بازی Gravity Rush 2 در راه است

ادامه مطلب

منتظر بازی Twisted Metal استودیو Firesprite نباشید

ادامه مطلب

افشای زمان انتشار بازی بعدی سازندگان Days Gone

ادامه مطلب
برچسب ها
نظرشما
اینجا بنویسید
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
کد را وارد کنید
ارسال
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد
اشتراک گذاری
پیشنهاد ویرایش
ارسال به تلگرام ارسال به فیسبوک ارسال به توئیتر

نظر شما