شناسهٔ خبر: 67688556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پرباران‌ترین استان ایران ۱۱۰ میلیمتر کسری بارش دارد

بر اساس داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی، میانگین پهنه‌ای بارش در گیلان به‌عنوان پربارش‌ترین استان کشور۱۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد میانگین پهنه‌ای بارش در گیلان به‌عنوان پربارش‌ترین استان کشور از مهر سال گذشته تا کنون بیش از 110 میلی‌متر کمتر از نرمال است.

بر اساس این اطلاعات از ابتدای سال آبی، مهرماه سال گذشته تاکنون 681 میلی‌متر بارش در گیلان  ثبت شده که در حالت نرمال باید این میزان بارش حدود 794 میلیمتر باشد. این شرایط در حالی است که بارش‌های دریافتی امسال گیلان حدود 100 میلی‌متر بیشتر از سال گذشته است.

بر اساس اطلاعات جدول بارش کشور، بیشترین کسری بارش استانی از ابتدای سال آبی تا کنون مربوط به استان‌های گیلان با 112.7، چهارمحال‌وبختیاری 105.1، قزوین 75.1 و استان تهران با 60.1میلی‌متر است. از نظر درصد تامین بارش نیز سمنان با کسری 30 درصدی بارش مواجه است.

در مقابل میزان بارش‌های استان کرمانشاه در غرب کشور حدود 85 میلی‌متر بیشتر از شرایط نرمال بوده است. همچنین بارندگی‌ها در استان‌های ایلام 59.3، مازندران 55.2، خوزستان 50.6و اردبیل 47.2 میلیمتر بیشتر از شرایط طبیعی ثبت شده است.

به‌طورکلی میانگین پهنه‌ای بارش کشور طی 300 روز اخیر حدود 227 میلی‌متر بوده است که 2 دهم درصد بیشتر از میانگین بلندمدت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما