شناسهٔ خبر: 67687165 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای فصل آینده فوتبالی؛

سپاهان برعکس استقلال عمل کرد/ جوانگرایی و رد پا به سن گذاشته‌ها

بهنام روان پاک

تیم فوتبال سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان جوانی را به خدمت گرفته تا میانگین سنی این تیم کاهش یابد. این تیم بازیکنان پا به سن گذشته اش را کنار گذاشت که یکی از آنها به استقلال رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان تاکنون در نقل و انتقالات لیگ بیست و چهارم عملکرد خوبی داشته و مدیران این باشگاه با نظر «ژوزه مورایس» اقدام به جذب بازیکنان جوان کرده اند تا میانگین سنی تیم خود را نسبت به فصل گذشته کاهش دهند؛ البته این تغییر خیلی راحت هم برای سپاهانی‌ها به وجود نیامده و آنها در این راه هزینه‌های زیادی را متحمل شده‌اند.

سپاهانی‌ها فعالیت خود در نقل و انتقالات را با تمدید قرارداد محمد کریمی کاپیتان فصل گذشته خود که مورد توجه استقلال تهران نیز بود، آغاز کردند. پس از کریمی، نیما میرزازاد دروازه‌بان دوم زردپوشان هم تصمیم به تمدید قرارداد با این باشگاه گرفت.

نخستین خرید سپاهانی به جذب، جواد آقایی پور مرتبط می‌شود که با توجه به مشکلاتی که این بازیکن با باشگاه اورنبرگ روسیه داشت به سختی توانست پیراهن زردهای اصفهان را به تن کند. آقایی پور ۲۴ ساله فصل گذشته در پیراهن استقلال خوزستان خوش درخشید و توانست نظر دو باشگاه استقلال تهران و سپاهان را به خود جلب کند. همچنین این بازیکن از پرسپولیس هم پیشنهاد غیر رسمی دریافت کرده بود و باشگاه اورنبرگ روسیه هم خواستار جذب او شده بود که ابتدا آقایی پور تصمیم به حضور در فوتبال روسیه گرفت اما پشیمان شد و تصمیم گرفت فوتبال خود را در ایران و در باشگاه سپاهان دنبال کند.

سپاهان تنها برای دریافت رضایت نامه این بازیکن مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به باشگاه استقلال خوزستان پرداخت کرده است و هنوز رقم دقیق دریافتی آقایی پور مشخص نشده است.

دومین خرید زردپوشان جذب محمدمهدی محبی هافبک فصل گذشته مس رفسنجان بود. این بازیکن هم ۲۴ سال سن دارد و عملکرد خوبی را در مس از او شاهد بودیم. با توجه به جدایی احتمالی محمدجواد حسین نژاد این بازیکن می‌تواند جایگزین مناسبی برای سپاهان در پست هافبک هجومی به حساب بیاید و هواداران این تیم امید زیادی به درخشش او با پیراهن تیم خود دارند.

مدیران سپاهان سومین خرید فصل خود را به محمدامین حزباوی مدافع فصل گذشته السد قطر اختصاص دادند. پس از جدایی رسمی حزباوی از السد او با پیشنهاداتی از سمت دو باشگاه استقلال تهران و سپاهان رو به رو شد و ترجیح داد تا در فصل آینده شاگرد ژوزه مورایس شود.

یکی از جنجالی‌ترین خریدهای تاکنون سپاهان در لیگ برتر به جذب مهدی لیموچی بر می‌گردد. مدیران دو باشگاه پرسپولیس و آلومینیوم برای حضور این بازیکن در جمع سرخ‌پوشان پایتخت به توافق رسیده بودند اما در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، تصمیم گرفت تا پیراهن سپاهان را بر تن کند. لیموچی و آقایی پور به واسطه درخششی که در مقابل پرسپولیس داشتند نام خود را به زبان‌ها انداختند و سال گذشته به اردوی تیم ملی هم دعوت شدند.

البته جدایی رامین رضائیان مدافع ۳۴ ساله و شهریار مغانلو مهاجم ۳۰ ساله میانگین سنی این تیم را کاهش داد. ضمن این که سپاهان برای جدایی این دو بازیکن مبالغ قابل توجهی را هم برای صدور رضایت نامه دریافت کرد. همچنین جدایی فرشاد احمدزاده بازیکن ۳۱ ساله نیز قطعی شده که این بازیکن هم باید رقمی بابت دریافت رضایت نامه خود پرداخت کند.

یکی از اقدامات درست مدیران سپاهان، تمدید قرارداد با بازیکنان بالای ۳۰ سال خود در میانه‌های فصل گذشته بود که حالا بابت جدایی آنها مبالغی را به عنوان رضایت نامه دریافت خواهند کرد.

تا این لحظه دو بازیکن ۲۴ ساله و یک بازیکن ۲۱ ساله توسط تیم سپاهان جذب شده اند و دو بازیکن ۳۰ سال به بالا هم این تیم را ترک کرده اند که نشان از جوان گرایی در سپاهان برای فصل بیست و چهارم می‌دهد و باید دید در ادامه این تیم چه نفراتی را به خدمت خواهد گرفت.

سپاهانی ها برخلاف استقلال عمل کرده اند که در بین بازیکنان آبی پوش نفراتی حضور دارند که بالای ۳۰ سال سن دارند و برای باشگاه هزینه های میلیاردی هم داشته اند نمونه این اتفاق جذب رامین رضاییان ۳۴ ساله است که با مبلغی بالای ۵۰ میلیارد تومان به استقلال پیوسته است.

نظر شما