شناسهٔ خبر: 67686503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عزاداری نباید در یزید ۱۴۰۰ سال پیش باقی بماند

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر شناختن یزیدیان امروز گفت: مجالس عزاداری نباید در یزید ۱۴۰۰ سال پیش باقی بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی شامگاه دوشنبه در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: امام حسین فرمود اگر جامعه اسلامی به حاکمی نظیر یزید مبتلا شود فاتحه اسلام خوانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه یزید مشروب‌خوار و گناه را علنی انجام می‌داد، افزود: یزید قاتل نفس محترمه است؛ شیطان فکر می‌کرد که فاتحه اسلام با حضور یزید خوانده شده و اثری از اسلام باقی نمی‌ماند اما قیام امام حسین(ع) کاری کرد که اسلام احیا شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه قیام امام راحل نیز چنین شرایطی را داشت، خاطرنشان کرد: حاکم اسلامی مشروب‌خوار بود و ذره‌ای برای احکام اسلامی ارزش قائل نبود و گناه را علنی را انجام می‌داد و قاتل نفس محترمه بود و از این رو باید قدر نظام اسلامی را بدانیم چراکه در صورت عدم قیام امام راحل فاتحه اسلام را باید می‌خواندیم.

وی با بیان اینکه در حکومت رضاخانی اجازه اقامه عزا نبود، گفت: امروز یزید هم وجود دارد و ترامپ و بایدن همان یزیدهای زمان امروز هستند و از این رو مجالس روضه ما نباید یزید آن مجالس در همان یک هزار و 400 سال گذشته باقی بماند.

حسینی ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی به عنوان شمر زمان امروز در غزه و فلسطین و قتل عام زنان و کودکان فلسطینی تصریح کرد: از حرمله‌های آن زمان به حرمله‌های زمان امروز برسانیم و این خواسته امام حسین است و در مقابل ظلم مجالس امام حسین باید ما را برای دادخواهی حق مظلوم تحریک کند.

انتهای پیام/801

نظر شما