شناسهٔ خبر: 67684817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

شیعه امام حسین(ع) در برابر کشتار مردم فلسطین سکوت نمی‌کند

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی ضمن برشمردن برخی ویژگی‌های امام حسین(علیه‌السلام) از جمله ایستادگی مقابل حاکمان زورگو گفت: شیعه این امام همام نمی‌تواند ظلم و کشتار مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه دوشنبه در مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورای حسینی که با حضور جمعی از مسئولان کشوری، خادمان و زائران بارگاه منور رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت سرور آزادگان جهان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران پاک آن حضرت، با اشاره به نسل کشی و کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه توسط رژیم منفور صهیونیستی، سکوت نکردن در برابر ظلم را از آموزه‌های امام حسین(ع) دانست.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: محب امام حسین(ع) نمی‌تواند این همه ظلم، جنایت و کشتار مردم در فلسطین را ببیند و بی‌تفاوت باشد.

وی مبارزه با ستمگران و دفاع از مظلومان را راه امام حسین(ع) خواند و افزود: محب اباعبدالله(ع) نمی‌تواند در برابر زورگویان، ستمگران و متجاوزین به حقوق مردم سر تسلیم فرود آورد، زیرا قیام امام حسین(ع) الگوی ایستادگی در برابر ظلم است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» اباعبدالله(ع) برای تمام انسان‎ها تا روز قیامت باقیست، گفت: اگر بخواهیم امروز به ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» سیدالشهدا(ع) پاسخ دهیم، باید درصدد اجرای آموزه‌های اسلام، اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) در زندگی شخصی و اجتماعی خود باشیم؛ با عمل صحیح، رفتار صالح و سبک زندگی مؤمنانه است که می‌توانیم به خیمه اباعبدالله(ع) وارد شویم.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای رفتار و زندگی کنیم که محبت خداوند و اهل بیت(ع) را متوجه خود سازیم، تصریح کرد: با تبعیت از امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) و ادامه راه و عمل به آموزه‌های این حضرات می‌‎توانیم محبت آنها را به خود متوجه سازیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اظهار کرد: امام حسین(ع) برای برقراری اخلاق، تقوا، عدالت، انصاف، انسانیت و شرافت در جامعه قیام کرد؛ نهضت امام حسین(ع) سراسر تجلی اخلاق، انسانیت، صبر و آزادگی است، لذا برای ادامه راه آن حضرت باید این فضیلت‏‌ها را در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیاده کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شگفت انگیزترین جلوه صبر در روز عاشورا از سوی اباعبدالله الحسین(ع) قابل مشاهده است، اظهار کرد: امام زمان(عج) در زیارت ناحیه مقدسه در وصف صبر امام حسین(ع) می‌‎فرماید: «و قد عجبت من صبرک ملائکه السماوات» به راستی که فرشتگان نیز از صبر و تحمّل تو دچار تحیر و شگفتی شدند.

گفتنی است: مراسم معنوی خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر امام رضا(ع) با تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید توسط جلیل اشرفی آغاز و سپس با شعرخوانی آئینی محمد رسولی، مرثیه‌سرایی احمد واعظی و خطبه خوانی امیرعارف ادامه یافت.

در این مراسم خادمان بارگاه قدس رضوی در صفوف منظم با در دست داشتن لاله‌های شمع، در صحن پیامبر اعظم(ص) حضور یافتند و ضمن اجرای مراسم سنتی خطبه خوانی شب عاشورا به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش پرداختند.

نظر شما