شناسهٔ خبر: 67683973 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رکورد جدید سرمایه ورودی از طریق بیت کوین و اتریوم/ شروع بهبود بالقوه بازار کریپتو

اقتصادنیوز: محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هفته گذشته مجموعا 1/44 میلیارد دلار سرمایه ورودی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران،  محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هفته گذشته مجموعا 1/44 میلیارد دلار سرمایه ورودی داشتند و میزان کلی سرمایه‌های ورودی به این محصولات در سال جاری میلادی به رکورد 17/8 میلیارد دلار رسیده است. سرمایه‌های ورودی به محصولات سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال، رکورد جدیدی را با بیش از 17/8 میلیارد دلار در سال جاری میلادی به ثبت رسانده است که به شروع بهبود بالقوه بازار کریپتو اشاره دارد. این رکورد جدید پس از آن به دست آمد که محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هفته گذشته مجموعا 1/44 میلیارد دلار سرمایه ورودی داشتند.

بر اساس داده‌های «کوین شِیرز»، سرمایه‌های ورودی برای سال 2024 میلادی به 17/8 میلیارد دلار رسیده که به‌طور قابل توجهی از رکورد قبلی 10/6 میلیارد دلاری ثبت شده در سال 2021 فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش، سهم عمده این ورودی‌ها به خریداران مستقر در ایالات متحده تعلق دارد، در حالیکه سوئیس نیز مقادیر بی سابقه‌ای از دارایی‌های دیجیتال را خریداری کرده است. کوین شِیرز اعلام کرد: «از نظر منطقه‌ای، ایالات متحده با 1/3 میلیارد دلار در هفته پیشتاز بود، اگرچه این احساسات مثبت در سایر کشورها مشاهده شد که مهمترین آن‌ها سوئیس، هنگ‌کنگ و کانادا هستند که به ترتیب 58 میلیون دلار، 55 میلیون دلار و 24 میلیون دلار سرمایه ورودی ثبت کردند.

بیت‌کوین پنجمین رکورد بزرگ سرمایه ورودی هفتگی خود را تجربه کرد که بالغ بر 1/35 میلیارد دلار بود. این هجوم قابل توجه، به نخستین ارز دیجیتال جهان کمک کرد تا از مرز قابل توجه 60 هزار دلار عبور کند. اتریوم دومین ورودی بزرگ پس از بیت‌کوین را داشت که مجموعا بیش از 72/1 میلیون دلار در هفته گذشته بوده است.

رشد سرمایه‌های ورودی‌ احتمالا با پیش‌بینی فعالیت نخستین صندوق قابل معامله اتریوم (ETF) در آمریکا است که می‌تواند در چند هفته آینده راه‌اندازی شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (25 تیر) از 60 هزار و 678 دلار تا 63 هزار و 296 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 18:41 به وقت ایران، 63 هزار و 66 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 3 هزار دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 29/70 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود 13 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 233 دلار تا 3 هزار و 390 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 18:42 به وقت ایران، 3 هزار و 371 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 175 دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 13/91 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود 13 درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها:

نظر شما