شناسهٔ خبر: 67683905 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ادعای نتانیاهو درباره افزایش فشارها بر حماس/ اصرار بر حضور ارتش اسرائیل در محور فیلادلفیا

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اسرائیل در اظهاراتی مدعی شد: هرچه فشارها بر حماس بیشتر شود ما می‌توانیم گروگان‌های بیشتری را آزاد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،-بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب مدعی شد: باید فشار بر حماس را افزایش دهیم و هرچه فشارها بیشتر شود ما می‌توانیم گروگان‌های بیشتری را آزاد کنیم.  نتانیاهو این اظهارات را در گفت وگو با شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی بیان کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعای خود افزود: ارتش کنترل گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا (در مرز مصر) را به دست گرفته است.

وی با اشاره به کارشکنی مکرر خود در پرونده تبادل اسرا با گروه مقاومت حماس مدعی شد: موضع جدی من بود که حماس را وادار کرد که از خود نرمش نشان دهد. از سوی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که نتانیاهو اصرار دارد که ارتش از محور فیلادلفیا عقب نشینی نکند و ساکنان اسرائیل به شمال غزه باز نگردند.

همچنین شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات امنیتی ارشد اسرائیلی نسبت به پیامدهای بحران و اختلافات میان نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در رابطه با اداره جنگ در غزه و تحقق اهداف آن هشدار داده‌اند. 
این مسؤولان تاکید کردند که نتانیاهو و گالانت جز در جلسات رسمی که به اختلاف آن‌ها کشیده می‌شود، با یکدیگر سخن نمی‌گویند.

شبکه ۱۳ اسرائیل به نقل از این منابع امنیتی بیان کرد که اختلافات نتانیاهو و گالانت ارتش و شاباک (دستگاه امنیت داخلی اسرائیل) را به میانجی میان آن‌ها تبدیل کرده است. این منابع تاکید کردند که اختلافات نتانیاهو و گالانت مانع تحقق اهداف جنگ و روشن شدن مرحله بعد از جنگ خواهد شد.

نظر شما