شناسهٔ خبر: 67683760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

بیرانوند در حق همه پرسپولیسی ها بی معرفتی کرد/دروغ ها را نمی فهمم بیرانوند در حق همه پرسپولیسی ها بی معرفتی کرد/دروغ ها را نمی فهمم

به گزارش خبرنگار مهر، سروش رفیعی پس از تمدید قرارداد یکساله با باشگاه پرسپولیس گفت: خدا را شاکرم یک سال دیگر می‌توانم فوتبال بازی کنم، بدوم و به کاری که عاشقش هستم فکر کنم. به همین خاطر خوشحالم برای جوانانی که کارشان را تازه شروع کرده‌اند که مدت‌ها هستند اما نمی‌دانند زمان می‌گذرد و به قول

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سروش رفیعی پس از تمدید قرارداد یکساله با باشگاه پرسپولیس گفت: خدا را شاکرم یک سال دیگر می‌توانم فوتبال بازی کنم، بدوم و به کاری که عاشقش هستم فکر کنم. به همین خاطر خوشحالم برای جوانانی که کارشان را تازه شروع کرده‌اند که مدت‌ها هستند اما نمی‌دانند زمان می‌گذرد و به قول خارجی‌ها " Time is fly" واقعاً زمان پرواز می‌کند.

هافبک باتجربه پرسپولیس از احساس خود گفت و عنوان کرد: وقتی امروز قرارداد بستم به سال ۸۶ رفتم که غلامحسین پیروانی من را به تیم بزرگسالان فجرسپاسی آورد و چه قدر زود گذشت‌. جوانان حواسشان باشد. شاید قرارداد بستن من در کل پنج دقیقه طول کشید اما معطلی اهالی رسانه به این دلیل بود که صحبت‌هایی را می‌شنیدم و حرف‌هایی در مورد اتفاقات ۳۰_۴۰ روز اخیر می‌زدیم‌. اتفاقات عجیب و غریبی که نمی‌دانم چرا آدم‌ها، مردم و فوتبالیست‌های ما این شکلی شدند.

بازیکن پرسپولیس با انتقاد از رفتار فوتبالیست‌ها تصریح کرد: دو موضوع خیلی فوتبالیست‌های ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد که خوب نیست‌. فوتبال ما به مریضی مجازی‌زدگی دچار شده و دیگری هم این است که نمی‌دانم چرا هیچکس راست نمی‌گوید و چرا روی حرف هیچکس نمی‌شود حساب کرد؟ چرا آنقدر دروغ است؟ واقعاً خیلی بد است. با این اتفاقات روزهای خوبی در فوتبال‌مان نداریم.

رفیعی درباره از بین رفتن تعصب برای بستن قرارداد تاکید کرد: به این موضوع اعتقاد دارم و باید قبول کنیم فوتبال حرفه یک فوتبالیست است و از این راه درآمد کسب می‌کند اما معیار آدم‌ها در زندگی متفاوت است. یک نفر همه نگاهش به زندگی این است که درآمد داشته باشد و نفر دیگر دارایی و ثروتش را در چیزهای دیگر می‌بیند. حرفی که اول کار گفتم جوانان حواسشان باشد به این خاطر است. آخرین بازی فصل که تمام شد و ما با برتری مقابل مس رفسنجان قهرمان شدیم، همین حرف را زدم که پنج قهرمانی در لیگ دارم، جام حذفی و سوپرجام را گرفته‌ام، در تیم ملی هم بازی کرده و به جام ملت‌ها نیز رفته‌ام اما تازه متوجه شده‌ام هیچکدام از این مقام‌ها، قراردادهایی که بستم و پول‌هایی که گرفتم چیزی به شعور و معفرت و انسانیت آدم اضافه نمی‌کند.

وی اضافه کرد: باید یک چیزی را در زندگی یاد بگیرید که برای برخی مسائل ارزش قائل شوید. در این مدت چنین مسائلی را ندیده‌ایم. یک مدت حرفی را نمی‌زنید و به آن پایبند هم نیستید اما زمانی حرفی را می‌زنید که روی آن نمی‌مانید. آن داستان مجازی هم که گفتم خیلی بیشتر تأثیر می‌گذارد. حاضریم هر چیزی را بنویسیم، بگوییم و ببینیم و به آن استناد کنیم.

هافبک پرسپولیس در خصوص اینکه با توجه به ارتباط خوبش با مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی‌فر دلیل جدایی آنها از پرسپولیس را چه می‌داند، تصریح کرد: هر کدام از این نفرات هم نگاهی به زندگی خود داشته‌اند که چنین تصمیمی گرفته‌اند. با هر ۳ نفر نزدیک بوده‌ام. هرچند در این مدت همه خبرها دراین مورد بود که سروش فراری‌شان داد.

او ادامه داد: آنها نزدیک‌ترین رفقای من در پرسپولیس بودند. دانیال چهار سال هم اتاق من بود. مهدی و علی را هم سال‌ها است می‌شناسم. همیشه با هم بودیم و در تمام اردوها فقط زمان خواب در اتاق هم نبودیم. همیشه کنار هم بودیم. در ۴_۳ ماه اخیر هم می‌دانستم بچه‌ها تصمیم بر جدایی دارند. در این مورد هم خیلی با یکدیگر صحبت کردیم. مهدی از قبل به دلایلی که خودش می‌داند، تصمیم خود را گرفته بود. رفیعی درپاسخ به اینکه آیا جدایی آنها ارتباطی به مراسم ختم همسر محمدرضا زنوزی در تهران دارد، گفت: نمی‌دانم آیا مربوط به آن مراسم می‌شود یا خیر. به زنوزی احترام گذاشتند و در مراسم همسر وی شرکت کردند. یک بحث انسانی و خارج از این قضیه است اما مهدی از قبل چنین تصمیمی داشت. همیشه گفته‌ام که او را به این خاطر دوست دارم که دست‌کم موضعش مشخص است و آدم می‌داند کدام سمتی یا چه طوری است. حرفی می‌زند که رویش می‌ماند. شاید قولی داده یا حرفی زده که رویش مانده است.

وی خاطرنشان کرد: از دست دانیال ناراحت شدم زیرا خیلی به او گفتم مقداری بیشتر صبر کن. می‌دانم دوست داشت در پرسپولیس بماند اما این اتفاق نیفتاد. بیرانوند را واقعاً نمی‌فهمم. به او گفتم بسیار بی‌معرفت هستی. هم نسبت به ما به عنوان رفقا و هم تیمی‌هایت و هم نسبت به باشگاه و هواداران. آدم باید به برخی چیزها ارزش و اهمیت بدهد. در روزهایی که پولمان را نگرفته بودیم، علی پولش را گرفت. فسخش قانونی است یا نیست، حق داشته یا نداشته در آینده مشخص می‌شود. به عنوان یک دوست و بازیکنی که کنارش بازی کرده‌ام خیلی نگران آینده دروازه‌بان شماره یک این مملکت هستم. به خودش گفتم به این دلایل از وی شاکی و ناراحت شدم. کاری که بیرانوند کرد، غیرمنطقی بود که امیدوارم گریبانش را بد نگیرد.

رفیعی در خصوص اینکه فرشاد فرجی در روز تمدید قراردادش با پرسپولیس مدعی شد در حال رایزنی برای بازگشت بیرانوند هستند اما ظاهراً مشکل دیگری وجود دارد، تصریح کرد: گفتم نمی‌توانیم دیگر روی حرف کسی در این فوتبال حساب کنیم. فقط دروغ و حرف کم یا زیاد می‌شنویم. چهل روز خارج از کشور بودم. فکر می‌کنید این مردم که الان جلوی در باشگاه ایستاده و هوادار هستند حرص می‌خورند. پیگیر آنها بودم اما هرکس و هر ایرانی در کانادا مرا دید، گفت به همین اندازه نگران بود. نمی‌توانید هر حرفی بزنید و مردم را به چالش ببرید اما فردایش کار دیگری بکنید.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و توافقی که باید بین خود بیرانوند با باشگاه بیفتد و چیزی که من شنیدم، او اکنون برای بازگشت متعهد به باشگاه دیگری است. اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، پای آن باشگاه در میان و شکایت پرسپولیس از او هم وسط باشد، نمی‌دانم چه بگویم. امیدوارم اتفاق بدی برایش نیفتد.

منبع: mehrnews-6167739

نظر شما