شناسهٔ خبر: 67683485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رزمایش مشترک ارمنستان و آمریکا در ایروان/ «شریک عقاب» آغاز شد

فارس : ارمنستان از شروع تمرین‌های نظامی با آمریکا خبر داد.

صاحب‌خبر -
وزارت دفاع ارمنستان روز دوشنبه از شروع رزمایش مشترک با ارتش آمریکا در شهر ایروان خبر داد.به گزارش خبرگزاری« آرکا»، رزمایش مشترک ارتش آمریکا و ارمنستان در دانشگاه جنگ «وازگن سرکیسیان» در ایروان آغاز شده است. «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان و «کریستینا کوین» سفیر آمریکا در ارمنستان در مراسم افتتاح این رزمایش حضور داشتند.
 
پاپیکیان گفت:«من برای این همکاری که با هدف ارتقای سطح قابلیت همکاری بین نیروهای شرکت کننده ارزش زیادی قائل هستم.»

رزمایش «شریک عقاب- ۲۰۲۴» ۹ روز طول خواهد کشید و گفته شده هدف آن آماده سازی نیروها برای شرکت در ماموریت های بین‌المللی حفظ صلح است. ارمنستان مدتی است که تقویت نیروهای مسلح خود را شدت بخشیده است.این کشور در جریان جنگ دوم قره باغ از جمهوری آذربایجان شکست خورد. در تحولی دیگر، نیروی هوایی جمهوری آذربایجان برای حفظ آمادگی رزمی خلبانان خود با چند فروند جنگنده سوخو-۲۵ در رزمایش هوایی قزاقستان شرکت کرد. ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از حضور تعدای از جنگنده‌های این کشور در رزمایش هوایی قزاقستان خبر داد.

جنگنده‌های «سوخو-۲۵» نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در رزمایش بین‌المللی «بیرلستیک-۲۰۲۴» در «آکتائو» در قزاقستان شرکت کردند و در این تمرین‌شلیک مستقیم به اهداف را انجام دادند.طبق برنامه رزمایش، جنگنده‌های سوخو-۲۵ ام‌ال پروازهای شبانه روزی در مسیرهای مشخص شده و همچنین مانورهای رزمی دشوار را در ارتفاعات مختلف انجام دادند.ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان مدعی شد که خلبانان این کشور وظایف شناسایی هوایی، تعیین مختصات اهداف زمینی دشمن فرضی و انهدام آن‌ها را با موفقیت انجام دادند.

نظر شما