شناسهٔ خبر: 67682178 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تصاویر هواپیمای تمام برقی با 90 سرنشین که می تواند 500 مایل پرواز کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مشکل این است که برقی‌سازی با هواپیماها مانند وسایل نقلیه جاده‌ای آسان نیست، و به نظر می‌رسد اتفاق نظر در صنعت این است که قبل از اینکه هواپیماهای مسافربری برقی به واقعیت تبدیل شوند، فناوری باتری باید تکامل یابد. از سوی دیگر صنعت هواپیمایی قصد دارد از نقش خود برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ سی‌ان‌ان؛ با این حال، استارت‌آپ هلندی Elysian با برنامه‌های خود برای یک هواپیمای کم‌برد کاملاً الکتریکی، با برد 500 مایل (805 کیلومتر) و فضایی برای 90 مسافر، که قادر به کاهش 90 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

این هواپیما که E9X نام دارد، در حال حاضر فقط روی کاغذ وجود دارد – Elysian قصد دارد یک مدل در مقیاس را طی دو تا سه سال، و یک نمونه اولیه در مقیاس کامل را تا سال 2030 بسازد. با این حال نباید تصور کنید که یک هواپیمای الکتریکی شبیه (موفق ترین) هواپیماهای امروزی خواهد بود. چیزی که در نهایت به آن می رسید هواپیمایی است که مثلاً از نظر وزنی بسیار شبیه جت های قدیمی دهه 1960 است. هواپیمای با نسبت باتری بسیار بالا و نسبت وزن ساختاری بسیار کمتر. نتیجه هواپیمایی است که بسیار بزرگتر و سنگین تر است، اما می تواند بسیار دورتر از آنچه قبلاً تصور می شد پرواز کند.

E9X دارای هشت موتور ملخی و طول بالهای تقریباً 138 فوت (42 متر) خواهد بود – بزرگتر از یک بوئینگ 737 یا یک ایرباس A320، اگرچه هر دو می توانند بیش از دو برابر مسافر را حمل کنند – و همچنین بدنه نازکتری خواهد داشت که ویژگی های ساختاری و آیرودینامیکی را بهبود می بخشد.

این طراحی نتیجه همکاری با دانشگاه فناوری دلفت، قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه فنی هلند است و اصول آن در مقاله‌ای علمی با عنوان «چشم‌اندازی جدید در هوانوردی با باتری‌های الکتریکی» توضیح داده شده است. طراحان این هواپیما می‌گویند: محافظه‌کارانه‌ترین هدف برد مفید را 300 مایل (482 کیلومتر) می‌داند، اما ما معتقدیم که هدف واقع‌بینانه‌تر در چهار سال آینده، 500 مایل است.

این خبر را در سی‌ان‌ان ببینید

نظر شما