شناسهٔ خبر: 67681798 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

تورم سالانه صنایع ثابت ماند

در خرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده ماهه­ی منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۸.۹ درصد می­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲۸.۹ درصد)، بدون تغییر می­‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت ۱۲۱۷.۵ میباشد که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۶.۱ درصد افزایش و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ۲۸.۹ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۰.۷ درصدی تورم ماهانه صنعت

در خرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۲.۶ درصد میباشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳.۳ درصد)، ۰.۷ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم ماهانه با ۸.۳ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده درجای دیگر" و کمترین تورم ماهانه با ۰.۶ درصد مربوط به گروه "ساخت تجهیزات برقی" می‌باشد.

تورم نقطه به نقطه صنایع ۳.۲ درصد رشد کرد

در خرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۶.۱ درصد میباشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲۲.۹ درصد)، ۳.۲ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۲۶.۱ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم نقطه به نقطه با ۴۳.۱ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده درجای دیگر" و کمترین تورم نقطه به نقطه با ۱۲.۰ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" می‌باشد.

عدم سالانه صنایع ثابت ماند

در خرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده ماههی منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۸.۹ درصد میباشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲۸.۹ درصد)، بدون تغییر می‌باشد. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۸.۹ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم سالانه با ۵۷.۷ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده درجای دیگر" و کمترین تورم سالانه با ۱۴.۹درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" می‌باشد.

مرکز آمار ایران ,

انتهای پیام/

نظر شما