شناسهٔ خبر: 67681387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نتانیاهو:‌ در مورد مرگ محمد الضیف اطمینان نداریم

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد کشته شدن یکی از اصلی ترین فرماندهان نظامی حماس ابراز تردید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا- رویترز نوشت: بنیامین نتانیاهو گفت هنوز مشخص نیست که آیا محمد الضیف، فرمانده نظامی حماس و یکی دیگر از فرماندهان ارشد در حمله روز شنبه اسرائیل در غزه کشته شده اند یا خیر، اما او قول داد که اهداف جنگی اسرائیل را تا پایان دنبال کند.

او در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: «در هر صورت، ما به کل رهبری حماس خواهیم رسید.

این کنفرانس خبری کوتاه پس از آن برگزار شد که ارتش اسرائیل اعلام کرد که حمله ای را بر اساس اطلاعات دقیق انجام داده و الضیف و رافا سلامه فرمانده ارشد حماس را در شهر خان یونس هدف قرار داده است. مقامات بهداشت فلسطین اعلام کردند که در این حمله دست کم 90 فلسطینی در منطقه بشردوستانه تعیین شده المواسی کشته و 300 نفر مجروح شدند که سنگین ترین تلفات جانی در چند هفته اخیر بوده است.

نتانیاهو در حالی که تظاهرکنندگان در تل آویو خواستار اقدامات بیشتر برای بازگرداندن گروگان های اسرائیلی و خارجی از غزه بودند، گفت که فشار نظامی بر حماس بهترین راه برای دستیابی به توافق برای بازگرداندن گروگان هایی است که جنگجویان حماس در حمله 7 اکتبر ربوده بودند.
او گفت که در مورد خواسته های اساسی اسرائیل برای یک توافق سازش نمی کند. من یک میلی متر خارج از چارچوبی که پرزیدنت بایدن ارائه کرد، حرکت نکردم. اما به حماس هم اجازه نمی دهم یک میلی متر خارج از این چارچوب حرکت کند.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما