شناسهٔ خبر: 67681073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران

شورای اروپا با تکرار ادعاها درباره نقش ایران در حمایت نظامی از روسیه و گروه‌های مقاومت منطقه، اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در این ارتباط را یک سال دیگر تمدید کرده است.

صاحب‌خبر -

جمهوریت -شورای اروپا در بیانیه‌ای با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در  مسکو و برخی گروه‌ها و نهادها در منطقه غرب آسیا و دریای سرخ، اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا در این ارتباط را تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۵ تمدید کرده است.

این در حالی است که ایران با گفتن این که بر خلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در جنگ اوکراین می‌پردازند، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند، ادعای غرب مبنی بر ارائه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است.

ایران موضوع همکاری‌های نظامی با روسیه را در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه با آن و بی‌ارتباط به جنگ اوکراین دانسته است.

مقامات ایران همچنین با حمایت از آرمان‌های آزادی‌بخش گروه‌های مقاومت منطقه، ادعای حمایت مالی و نظامی از آن‌ها و کنترل اقدامات آن‌ها را رد کرده و گفته‌اند که گروه‌های مقاومت بر اساس صلاحدیدشان به طور مستقل فعالیت می‌کنند.

در این بیانیه که در وبگاه شورای اروپا منتشر شده، آمده است: شورا امروز اقدامات محدودکننده در ارتباط با حمایت نظامی ایران از جنگ متجاوزانه روسیه علیه اوکراین و گروه‌های مسلح در خاورمیانه(غرب آسیا) و منطقه دریای سرخ را تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۵ تمدید می‌کند. اقدامات محدودکننده فعلی به طور سالانه بازبینی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: مقررات تحریمی فعلی شامل ۱۲ فرد و ۹ نهاد است. این موارد مشمول مسدود شدن دارایی‌ها شده و تامین مالی یا منابع اقتصادی، به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای آن‌ها یا به نفع آن‌ها ممنوع است. افزون بر این، افراد حقیقی این فهرست مشمول ممنوعیت سفر به منطقه اتحادیه اروپا هستند.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما