شناسهٔ خبر: 67680170 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

عزاداری سیدالشهدا در هیات/ تیم‌های ملی کشتی مهمان سفره امام حسین (ع)

در شب‌های هشتم و نهم محرم تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد مهمان سفره سیدالشهدا بودند.

صاحب‌خبر -

کشتی‌گیران از قدیم رابطه‌ای تنگاتنگ با هیئت‌های مذهبی و حضوری پررنگ در مراسم روضه‌خوانی ماه محرم و ایام عزاداری ائمه معصومین داشتند. البته که همه ورزشکاران با باور قلبی محکم در چنین ایامی پا به پای سایرین در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند اما همیشه حساب کشتی‌گیران با همه جداست.

در شب‌های دهه محرم، همیشه چهره‌های مشهور ورزشی در هیئت‌های مختلف حضوری پررنگ داشته و دارند. تا سال‌ها علی پروین و امیر قلعه نویی با برپایی هیئت‌ها، میزبان ورزشکاران ملی در سطوح بالا بودند و حالا نیز امثال علیرضا دبیر و سایر قهرمانان جهان المپیک با برپایی هیئت، کمر به خدمت عزاداران امام حسین (ع) می‌بندند.

در آستانه اعزام تیم‌های ملی کشتی به المپیک و در حالی که نگاه همه ورزش دوستان کشورمان به موفقیت این ۱۱ نفر دوخته شده، در شب‌های هشتم و نهم ماه محرم به ترتیب اعضای تیم ملی کشتی فرنگی و سپس آزاد در هیئت مذهبی ولنجک حاضر و پا به پای مردم به عزاداری پرداختند.
این هیئت سال‌هاست به همت علیرضا دبیر برپاست و از قدیم ورزشکاران مشهور رشته‌های مختلف برای عزاداری به آنجا می‌آیند. امسال در شب هشتم ماه محرم حسن رنگرز به همراه ۶ ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران در المپیک مهمان این هیئت شدند و سپس در شب تاسوعا محسن کاوه و ۵ شاگردش - به همراه سایر اردو نشینان - در این هیئت حاضر و به عزاداری پرداختند.

برچسب‌ها:

نظر شما