شناسهٔ خبر: 67679359 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

روضه‌های خانگی را رونق دهیم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: روضه بسیار برکت دارد سعی کنید جلسه روضه‌ای در منزل برگزار کنید.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان در جمع عزاداران حسینی در مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: هر کجا خیمه امام حسین بر پا شود آنجا حرم امام حسین (ع) می‌باشد؛ روضه خوانی‌ها و جلسات که برای امام حسین گرفته می‌شود، قابل قیمت گذاری نیست.

وی با بیان اینکه روضه بسیار برکت دارد سعی کنید جلسه روضه‌ای در منزل برگزار کنید تصریح کرد: برکات روضه فوق تصور می‌باشد، نوجوان و کودک شما وقتی می‌بیند حال و هوای خانه عوض می‌شود این همان جرقه‌ها در زندگی می‌باشد، روضه برکت دارد خانه‌ها نباید از عطر روضه خالی باشد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: وضعیت فرهنگی افسار گسیخته در عالم حاکم است؛ همه اصول تربیتی را رعایت می‌کنند اما متوسل به ائمه و روضه‌ها شوید.

وی با بیان اینکه هر چه متواضعانه تر در روضه‌ها کار کنید برکات بیشتری دریافت می‌کنید گفت: خیر، برکت و زندگی درست یک منظومه می‌باشد؛ یک خانواده حسینی منظومه می‌خواهد یعنی چند عنصر در کنار هم قرار بگیرد تا کار درست انجام شود، در خانه اخلاق، تفریحات، شادی و روضه امام حسین علیه السلام باشد؛ خانه و خانواده ما زمانی حرکت می‌کند که همه موارد در کنار هم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان افزود: در کنار اقتدار پدر، محبت هم نیاز می‌باشد؛ پدر و مادر موفق کسی است که در عین محبت اقتدار لازم را دارند.

وی درباره اهمیت محبت به فرزندان دختر یادآور شد: با دختری ازدواج کنید که در خانه پدر و مادر عزیز باشد، پیامبر می‌فرمایند با دست پر به منزل بروید و برای دختر خانه حتماً هدیه بخرید این محبت به دختر است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر رمضان نتوانستی توبه کنی محرم از باب حسین وارد شوید، باب امام حسین هم باب توبه می‌باشد، گفت: از منزل به سمت روضه با وضو، توجه و توسل … وارد روضه شوید، خودش یک اعتکاف است.

وی با اشاره به عدم بیعت امام حسین با یزید و صلح امام حسن با معاویه خاطرنشان کرد: امام حسن علیه السلام با معاویه صلح کرد اما گفت من معاویه را هیچ وقت امیر مؤمنان نمی دانم، ائمه نور واحد بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان اذعان داشت: معاویه چقدر علیه امیرالمومنین کار رسانه‌ای کرد، امروز معنای کار رسانه‌ای به دلیل ابزار رسانه گسترش پیدا کرده است.

وی به عدم بیعت امام حسین با معاویه اشاره و اظهار کرد: همان طور که حضرت ابراهیم با بت پرستی مبارزه کرد، امام حسین هم در مقابل یزید ایستاد؛ خداوند نبوت را از نسل ابراهیم قرار داد همان طور که امامت را از نسل امام حسین قرار داد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه زیارت وارث زیارت ارزشمندی می‌باشد گفت: در زیارت وارث می‌خوانیم امام حسین (ع) وارث ابراهیم، نوح و عیسی بوده، در حقیقت نخ تسبیح در زندگی امام حسین تجلی یافته است.

وی به واقعه عاشورا اشاره و گفت: واقعه عاشورا در چند ساعت اتفاق افتاد اما جریانی که بعد از آن توسط حضرت زینب (س) شروع شد، حضرت زینب (س) دستگاه ستم را نابود کرد؛ کاری کرد که بعد از قرن‌ها ما در ایام تاسوعا و عاشورا لباس مشکی به تن کرده و عزاداری می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان یادآور شد: حضرت علی اکبر علیه السلام وقتی به میدان رفتند امام حسین (ع) فرمودند: شبیه‌ترین فرد به پیامبر از نظر خلقت خلق و خو حضرت علی اکبر (ع) است.

نظر شما