شناسهٔ خبر: 67679264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه چین به یادداشت پزشکیان

تسنیم : سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به مقاله رئیس جمهور منتخب ایران در خصوص سیاست خارجی و روابط با چین تصریح کرد که این کشور مایل است با دولت جدید ایران همکاری کند تا مشارکت راهبردی جامع چین و ایران را برای پیشرفت عمیق رهبری کند.

صاحب‌خبر -

«لین جیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز دوشنبه در پرسش‌ یکی از خبرنگاران درباره مقاله مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران و نگاه و رویکرد وی به سیاست خارجی و اشاره به دوستی سنتی ایران و چین اظهار داشت: چین قدردانی خود را از اظهارات پزشکیان در مورد روابط چین و ایران ابراز می‌کند.

وی افزود: چین و ایران سابقه طولانی در تبادلات دوستانه دارند. از زمان برقراری روابط دیپلماتیک که بیش از نیم قرن از آن می‌گذرد، روابط دوجانبه توسعه سالم و پایدار خود را حفظ کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد: چین و ایران در مواجهه با شرایط پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی، همواره از یکدیگر حمایت کرده و با یکدیگر همکاری کرده‌اند. اعتماد متقابل راهبردی را به طور مستمر تحکیم بخشیده، مبادلات و همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف ارتقا داده و ارتباطات و هماهنگی خوبی در امور منطقه‌ای و بین‌المللی برقرار کرده‌اند.

جیان ادامه داد: این مناسبات نه تنها به نفع مردم چین و ایران بوده بلکه کمک‌های مثبتی به ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: چین برای توسعه روابط چین و ایران اهمیت زیادی قائل است و مایل است با دولت جدید ایران همکاری کند تا مشارکت راهبردی جامع چین و ایران را برای پیشرفت عمیق رهبری کند.

نظر شما