شناسهٔ خبر: 67678788 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

چگونه سفری فوق‌العاده به شمال ایران داشته باشیم

شمال ایران یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای تمامی شهرهای ایران است و سالانه این خطه میزبان مسافران زیادی است که برای لذت‌بردن از آب‌وهوا و محیط خاص شمال کشور، به آن سفر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

این خطه در کنار سرسبز بودن و داشتن آب‌وهوای عالی و مرطوب، دارای یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعت، یعنی دریاست که دیدن و شنیدن امواج آن برای بسیاری از افراد لذت‌بخش است و حاضرند تا فواصل طولانی را طی کنند تا به آن برسند. اگر دوست دارید یک سفر فوق‌العاده به شمال کشور داشته باشید و نهایت لذت را از سفرتان ببرید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

انتخاب مقصد

شمال کشور دارای سه شهر اصلی و خاص است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و طبیعتی منحصربه‌فرد را به بینند ارائه خواهند کرد. گیلان، گلستان و مازندران. سه شهر خاص و سرسبز که به دریای خزر می‌رسند و امکان اجاره ویلا ساحلی در آن‌ها وجود دارد که برای عاشقان دریا بهترین گزینه است و تمامی جاده‌های آن‌ها از میان درختان می‌گذرد و چشم شما را سیراب خواهد کرد که عاشقان جنگل و طبیعت را راضی می‌کند.

برای داشتن یک سفر جذاب به شمال کشور، ابتدا باید مشخص کنید که به دنبال چه چیزی می‌گردید؟ در این بخش برای انتخاب راحت‌تر شما، درباره این سه شهر توضیح مختصری خواهیم داد.

گیلان

گیلان استانی در شمال ایران است که به‌خاطر زیبایی طبیعی، فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه خود شناخته شده است. این استان به دریای خزر در شمال، استان مازندران در شرق، استان‌های اردبیل و زنجان در جنوب هم مرز است.

این شهر به‌خاطر جنگل‌های سرسبز، کوه‌های بلند و سواحل زیبا مشهور است. برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در گیلان عبارت‌اند از:

  • جنگل‌های هیرکانی: این جنگل‌ها که میراث جهانی یونسکو هستند، خانه تنوع زیادی از گیاهان و جانوران هستند.
  • دریای خزر: بزرگ‌ترین دریاچه داخلی جهان، دریای خزر، مکانی محبوب برای شنا، آفتاب‌گرفتن، لذت‌بردن از صدای گوش‌نواز دریا و قایقرانی است.
  • ماسوله: این روستای پلکانی تاریخی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است. اگر به دنبال اجاره ویلا هستید، می‌توانید در این روستای خاص یک ویلای روستایی و خاص اجاره و تجربه‌ای جدید کسب کنید.
  • قلعه‌رودخان: قلعه‌رودخان که به قلعه حسامی نیز معروف است، دژی تاریخی در شهرستان فومن در استان گیلان ایران است. این قلعه بر فراز ارتفاعات جنگلی در روستای رودخان واقع شده است و مسیری زیبا و دلچسب دارد.

گلستان

گرگان شهری در استان گلستان ایران است. این شهر مرکز استان گلستان و شهرستان گرگان است. این شهر از نظر تاریخی شهری مهم بوده است. چرا که در مسیر جاده ابریشم قرار داشت و قرن‌ها مرکز تجارت و فرهنگ بود. گرگان همچنین خانه تعدادی مکان تاریخی از جمله مسجد جامع گرگان، مقبره خالد بن الولید و برج قابوس است و طبیعت بکر و زیبایی دارد. دیدنی‌های گلستان:

  • پارک جنگلی النگدره: این پارک جنگلی بزرگ در دامنه کوه‌های البرز واقع شده است. این مکان بسیار مناسبی برای پیاده روی، کمپینگ و پیک نیک است.
  • کاخ موزه گرگان: این موزه یکی از کاخ‌های خاص و زیبای زمان پهلوی است که دیدن آن خالی از لطف نیست.
  • بازار نعلبندان: این بازار سنتی مکانی عالی برای خرید سوغاتی و چشیدن غذاهای محلی است.

مازندران

مازندران استانی در شمال ایران است که به دلیل زیبایی طبیعی و ویلاهای خاص خود مشهور است. این استان به دریای خزر در شمال، استان گیلان در غرب، استان‌های گلستان و سمنان در شرق و استان تهران در جنوب هم مرز است.

  • ساری: مرکز استان مازندران، ساری شهری پر جنب‌وجوش با بازارها، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی متعدد است.
  • نمک‌آبرود: نمک‌آبرود شهرکی توریستی و ویلایی در شهرستان چالوس استان مازندران ایران است و به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تفریحی متعدد، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شمال ایران تبدیل شده است.
  • دریای خزر: بزرگ‌ترین دریاچه داخلی جهان، دریای خزر است و مکانی محبوب برای شنا، قایقرانی و تفریحات آبی است.

چگونه سفری فوق‌العاده به شمال ایران داشته باشیم

نحوه رسیدن به مقصد

برای سفر به شمال کشور بهترین گزینه استفاده از خودرو شخصی است، چرا که هر استان دارای شهرهای متعدد و جاذبه‌های توریستی خاصی است که دیدن همه آن‌ها با خودرو شخصی آسان‌تر است، اما اگر ترجیح می‌دهید که با وسائل نقلیه عمومی سفر کنید که از بابت امنیت خود و همسفرانتان آسوده باشید، قطار، هواپیما و اتوبوس برای سفر به شمال کشور، گزینه‌های دیگر شما خواهند بود.

لازم به ذکر است که قطار تهران رشت و تهران ساری مسیری بسیار جذاب و زیبا دارند که از میان جنگل‌ها هم می‌گذرد و تجربه‌ای خاص و دلپذیر برایتان به ارمغان خواهد آورد.

بهترین زمان سفر به شمال کشور

انتخاب بهترین زمان سفر به شمال ایران به سلیقه و هدف شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب‌وهوایی معتدل و دلپذیر، طبیعت سرسبز و خلوت هستید، بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر هستند. در این فصول می‌توانید از انواع فعالیت‌های تفریحی مانند پیاده‌روی در جنگل، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و ورزش‌های آبی لذت ببرید.

اگر به دنبال گرمای تابستان و شنا در دریا هستید، تابستان زمان مناسبی برای سفر به شمال است. اما به‌خاطر داشته باشید که در این فصل شمال کشور بسیار شلوغ و گران است. زمستان نیز برای سفر به مناطق کوهستانی شمال مناسب است، اما به دلیل سرمای هوا، ممکن است برخی از جاذبه‌ها و فعالیت‌ها در دسترس نباشند و مسیر به علت سرمای هوا و برف بسته باشد.

چگونه سفری فوق‌العاده به شمال ایران داشته باشیم

سخن پایانی

به‌صورت کلی، داشتن یک سفر فوق‌العاده منوط به کنارآمدن با چالش‌ها، انتخاب درست مقصد و همسفر است. همچنین باید توجه داشته باشید که در صورت داشتن شرایط خاص، باید موارد مربوط به آن را هم در نظر بگیرید و حساسیت‌های خود را کم کنید تا سفری دلچسب داشته باشید چرا که در سفر ممکن است دچار چالش‌های مختلفی شوید که شما را بیازارند، اما عصبانیت یا ناراحتی دردی از شما دوا نخواهد کرد و با کاهش حساسیت به برخی موارد، می‌توانید کیفیت سفر خود را تضمین کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا چند نکته مهم در خصوص شهرهای شمال کشور و بهترین زمان سفر برایتان جمع‌آوری و بازگو کنیم که به شما کمک کند یک سفر خوب داشته باشید.

 

نظر شما