شناسهٔ خبر: 67678214 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

توماس مولر از فوتبال ملی خداحافظی کرد

توماس مولر بعد از پایان یافتن یورو ۲۰۲۴ رسما از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

صاحب‌خبر -

توماس مولر، ستاره آلمانی، از فوتبال ملی خداحافظی کرد. این بازیکن ۳۴ ساله در طول ۱۴ سال حضور در تیم بزرگسالان ۱۳۱ بازی ملی انجام داد و ۴۵ گل به ثمر رساند. او بخشی از تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ آلمان بود و کفش طلا را در تورنمنت ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی به دست آورد.

مولر با ۱۳۱ بازی ملی به سومین بازیکن کشورش در کسب عنوان بیشترین حضور در رقابت‌های ملی تبدیل شد و تنها لوتار ماتئوس (۱۵۰) و میروسلاو کلوزه (۱۳۷) تعداد بازی‌های بیشتری نسبت به او انجام دادند، در حالی که او ششمین گلزن برتر مشترک ژرمن‌ها هم هست؛ هم سطح با کارل هاینتس رومنیگه.

مهاجم همه‌کاره بایرن مونیخ اولین بازی ملی خود را در مارس ۲۰۱۰ در سن ۲۰ سالگی مقابل آرژانتین انجام داد. تونی کروس که او هم پس از یورو ۲۰۲۴ از فوتبال حرفه‌ای کناره‌گیری کرد نیز اولین بازی ملی بزرگسالان خود را در همان بازی انجام داد. مولر اولین گل ملی خود را مقابل استرالیا در اولین بازی گروهی جام جهانی ۲۰۱۰ به ثمر رساند و پنج گل او در این مسابقات، کفش طلا و جایزه بازیکن جوان فیفا را برای او به ارمغان آورد. او دوباره در جام جهانی ۲۰۱۴ پنج گل به ثمر رساند؛ از جمله هت‌تریک مقابل پرتغال در مرحله گروهی و یک گل در پیروزی معروف ۷-۱ نیمه نهایی مقابل برزیل، و ۱۲۰ دقیقه کامل در پیروزی مقابل آرژانتین در فینال بازی کرد. او بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ از بازی‌های ملی کناره‌گیری کرد، اما قبل از یورو ۲۰۲۱ به تیم بازگشت.

توماس مولر تا سال ۲۰۲۵ با بایرن مونیخ قرارداد دارد اما جایش به شدت در فوتبال آلمان خالی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پایان راه یک اسطوره؛ مولر از تیم ملی آلمان خداحافظی می‌کند!

توماس مولر از فوتبال ملی خداحافظی کرد

نظر شما