شناسهٔ خبر: 67677917 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با ابلاغ دستورالعمل صورت گرفت؛

چه کسانی مشمول ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت می شوند

حبیب احسنی پور

دستورالعمل ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت، پس از موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از موافقت مجمع مصلحت تشخیص نظام مبنی بر ترمیم حقوق و جبران زحمات همکاران شاغل در مجموعه وزارت بهداشت، دستورالعمل نحوه توزیع و پرداخت مبلغ ابلاغ شد.

ماده ۱- اعضای هیأت علمی و کارمندان رسمی، رسمی آزمایشی، پیمانی، قرارداد کار معین، قرارداد مشاغل کارگری، قرارداد بیمه روستایی و پزشک خانواده، مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، پزشکان متخصص و فوق تخصص مشمول تعهدات قانونی و نیروهای شرکتی شاغل در مؤسسات تابعه وزارت بهداشت مشمول این دستورالعمل هستند.

تبصره- کارکنان مشاغل کارگری که با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل قانون کار از شمول آئین نامه اداری و استخدامی و مصوبات هیأت امنا خارج گردیده یا می‌گردند مشمول بند (۶) بخشنامه ۱۰۰/۱۳۶ مورخ ۱۹/‏۰۲/‏۱۴۰۲‬ مقام عالی وزارت خواهند بود.

ماده ۲- مبلغ قابل پرداخت به مشمولین تحت عنوان “ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت”، بر اساس سرانه کارکنان موجود و از مجموع ریالی “حق شغل و حق شاغل” هر فرد ضرب در درصد تعیین شده طبق جدول موضوع این دستورالعمل با توجه به محل خدمت و شغل مورد تصدی، محاسبه می‌گردد.

تبصره- برای کارکنانی که با توجه به نوع رابطه استخدامی فاقد حق شغل و حق شاغل در حکم یا قراردادهای منعقده می‌باشند، معادل ریالی حاصل‌ضرب امتیاز تعیین شده طبق جدول موضوع این دستورالعمل در ضریب حقوقی سالیانه، منظور خواهد گردید.

ماده ۳- پرداخت مبلغ ترمیم موضوع این دستورالعمل در ایام مرخصی بدون حقوق، غیبت، انفصال موقت و تعلیق مجوزی ندارد.

تبصره ۱- مبلغ مورد نظر در حالت خدمت نیمه‌وقت یا پاره وقت یا موارد کسری کارکرد در هر ماه، به نسبت کارکرد محاسبه می‌گردد.

ماده ۴- مبلغ مذکور برای کارمندانی که با رعایت قوانین و مقررات در دو یا چند واحد مشغول انجام وظیفه می‌باشند، بر اساس محل خدمتی که بیشترین مدت زمان حضور را در آن واحد دارند، محاسبه می‌گردد.

ماده ۵- در صورت تغییر در شغل مورد تصدی محل خدمت و یا مبالغ حق شغل و حق شاغل کارکنان، مؤسسه موظف است بلافاصله تغییرات صورت گرفته را اعمال نمایند.

ماده ۶- این مبلغ مشمول کسور بازنشستگی نبوده و خارج از حکم کارگزینی به صورت ماهیانه محاسبه و از محل اعتبارات هزینه‌ای و اختصاصی پرداخت می‌شود.

ماده ۷- کارکنان مشاغل اختصاصی شاغل در واحدهای سطح (۱) در صورت اشتغال در شغل غیر مرتبط با پست سازمانی، مشمول سطح (۲) خواهند شد.

تبصره- تشخیص خدمت شغل مرتبط یا غیر مرتبط با پست سازمانی بر عهده مسئولین مربوطه خواهد بود.

نظر شما