شناسهٔ خبر: 67677836 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

درون گران‌ترین عروسی جهان با ۲۰ میلیون گل و ۳۷۵۰۰ آیتم غذایی

پیش از این مراسم در جشن برگزار شده در ماه مارس آن زوج جوان به هزار مهمان خود 2500 آیتم غذایی ارائه کرده بودند. این بار تعداد آیتم های غذایی 37500 مورد بود که توسط 500 سرآشپز تهیه شد. در طول جشن‌های مارس مهمانان از جمله بیل گیتس و مارک زاکربرگ کیسه‌ های هدیه حاوی گردن ‌بند های طلا، کفش ‌های گران ‌قیمت، کیف‌ های برند لویی ویتون، لباس شب مجلل و شمع ‌های معطر دست ساز دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

فرارو- جشن‌های چند رویدادی برای خانواده آمبانی هزینه‌ای ۱۵ برابر ببش از هزینه ۳۴ میلیون پوندی برای مراسم ازدواج شاهزاده هری و مگان را به همراه داشته است. بریتانیایی‌ها ممکن است فکر کنند مراسم ازدواج سلطنتی اعضای دربارشان گران است، اما هیچ یک از آن مراسم ها به گرانی مراسم ازدواج بزرگ ۵۶۳ میلیون پوندی آنانت آمبانی پسر موکش آمبانی با رادیکا مرچنت نبوده است. پسر ثروتمندترین مرد هند با وارث صنایع داروسازی آن کشور اخیرا در بمبئی در مقابل چشمان پنج هزار نفر از ثروتمندترین افراد جهان ازدواج کرد. از جمله دعوت شدگان برای شرکت در آن مراسم می‌توان به کیم و کلویی کارداشیان، بوریس جانسون و تونی بلر نخست‌وزیران اسبق بریتانیا و پریانکا چوپرا بازیگر هندی و نیک جوناس همسر خواننده اش ازدواج کرد.

به گزارش فرارو به نقل از سان، در کشوری که میلیون‌ها نفر در آن در فقر زندگی می‌کنند برگزاری مراسم و جشن‌ها به اندازه کنجکاوی احساس خشم هندی‌ها را برانگیخته است. بنابر گزارش‌ها اعضای خانواده آمبانی ۱۰۰ فروند هواپیمای جت خصوصی را برای پرواز مهمانان شان از سراسر جهان به هندوستان برای شرکت در آن مراسم ازدواج سه روزه که در گران‌ترین مکان جهان برگزار می‌شود رزرو کرده اند. پرداخت هزینه رزرو اقاامت در هتل‌های پنج ستاره در بمبئی برای مهمانان برعهده خانواده آمبانی بوده است. پیش از برگزاری مراسم ازدواج نیز در ماه مارس مهمانی‌ای توسط خانواده آمبانی تدارک دیده شده که ریحانا در آن برای ۱۲۰۰ مهمان برنامه اجرا کرد. ریحانا برای اجرای ۹۰ دقیقه‌ای خود ۵ میلیون پوند دریافت کرده است. هزینه صرف شده توسط خانواده آمبانی برای کل آن رویداد ۱۲۶ میلیون پوند بوده است. سپس یک سفر دریایی ۹۴.۵ میلیون پوندی در اطراف دریای مدیترانه برای ۸۰۰ مهمان آغاز شد که شاهد اجرا‌هایی از کیتی پری، بک استریت بویز و پیتبول در طول چهار روز بودند. هفته گذشته یک مهمانی سنتی پیش از مراسم ازدواج برگزار شد که در آن جاستین بیبر با دریافت دستمزد ۷ میلیون پوندی برنامه اجرا کرد.

پلیس بمبئی به ساکنان آن شهر هشدار داده بود که از ۱۲ تا ۱۵ ژوئیه زمان برگزاری مراسم ازدواج آمبانی ترافیک دائمی در اکثر نقاط شهر وجود خواهد داشت، زیرا هزاران تامین کننده، مهمان و نیروی تامین کننده امنیت مراسم راهی محل برگزاری آن شده بوده اند. جشن‌های آخر هفته روز جمعه در مجتمع ۲۷ طبقه خانواده آمبانی به ارزش ۷۸۰ میلیون پوند و شامل سه سکوی هلیکوپتر، یک گاراژ با ظرفیت جایگیری ۱۶۰ خودرو و یک سینمای خصوصی آغاز شد.

سپس روز شنبه مراسم باشکوهی در مرکز همایش جهانی جیو متعلق به پدر آنانت یعنی موکش ۶۷ ساله برگزار شد. آنانت سوار بر اسبی سفید وارد شد و دوستان و اعضای خانواده اش به رقص و پایکوبی می‌پرداختند. در همین حین عروس با یک قایق چوبی وارد شد. سپس نیتا ۶۰ ساله مادر آنانت مراسم را با شعری درباره ارزش دختران ادامه داد.

برای لباس شرکت کنندگان در این مراسم بافندگان متخصص ماه‌ها وقت صرف دوخت حدود ۱۰۰ ساری ابریشمی کمیاب با استفاده از نخ‌های طلا و نقره کردند که هر کدام بیش از ۱۰۰۰۰۰ پوند ارزش داشت. کمد لباس مهمانان عروسی نیز گران قیمت بود، زیرا به هر یک از آنان یک دستورالعمل ۱۸ صفحه‌ای برای پوشیدن لباس داده شد که باید پنج تغییر لباس را رعایت می‌کردند. مهمانان به محض ورود به سالن ۱۸.۵ هکتاری متوجه ۱۰۰۰ لوستر کریستالی و ۲۰ میلیون گل در مسیر‌ها می‌شدند که توسط تیمی متشکل از ۵۰۰ گلفروش تزئین شده بود.

پیش از این مراسم در جشن برگزار شده در ماه مارس آن زوج جوان به هزار مهمان خود ۲۵۰۰ آیتم غذایی ارائه کرده بودند. این بار تعداد آیتم‌های غذایی ۳۷۵۰۰ مورد بود که توسط ۵۰۰ سرآشپز تهیه شد. در طول جشن‌های مارس مهمانان از جمله بیل گیتس و مارک زاکربرگ کیسه‌های هدیه حاوی گردن بند‌های طلا، کفش‌های گران قیمت، کیف‌های برند لویی ویتون، لباس شب مجلل و شمع‌های معطر دست ساز دریافت کردند. حتی دعوت نامه‌های عروسی که در صندوق‌های طلایی مملو از هدایا قرار داشتند هزینه ساختی ۶۷۷۰ پوندی برای خانواده آمبانی به همراه داشتند. انتظار می‌رود به همان اندازه نیز هدایای مجلل در مراسم جشن ازدواج اخیر به مهمانان داده شده باشد. در حالی که آنانت و رادیکا میلیون‌ها دلار برای روز بزرگ خود خرج کرده اند، انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ میلیون پوند هدیه از مهمانان شان دریافت کنند. پدر آنانت که ۱۰۰ میلیارد پوند ثروت دارد و در فهرست ثروتمندان نشریه فوربز به عنوان نهمین مرد ثروتمند جهان معرفی شده پیش‌تر یک ویلای ۶۲ میلیون پوندی در دبی برای این زوج خوشبخت خریده بود.

آن ویلا با مساحت ۲۷۸ متر مربعی در پالم جمیرا واقع شده و دارای ده اتاق خواب و یک ساحل خصوصی است. هم چنین، به آنانت و رادیکا یک دستگاه خودروی بنتلی کانتیننتال GTC Speed ​​به ارزش ۵۰۰۰۰۰ پوند داده شده و عروس خانم جواهرات سفارشی از جمله یک سنجاق سینه ۲ میلیون پوندی کارتیه دریافت کرده است. نیتا نیز به عروس اش الماسی به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون پوند هدیه داده است. کارشناسان در اپلیکیشن برنامه ریزی عروسی Bride book تخمین زده اند که عروسی آمبانی حدود ۵۶۳ میلیون پوند هزینه داشته که ۲۸۰۰۰ برابر میانگین هزینه برای برگزاری مراسم عروسی در بریتانیا به ارزش حدود ۲۰۰۰۰ پوند است.

با این وجود، در هند کشوری که یک درصد ثروتمند بیش از ۴۰ درصد از کل ثروت کشور را در اختیار دارد مراسم عروسی آنانت و رادیکا قرص سختی برای بلعیدن خواهد بود. منتقدان می‌گویند این ولخرجی از سوی خانواده آمبانی نوعی نادیده گرفتن و چشم بستن بر روی واقعیت‌های هندوستان است. با این وجود، این بخشی از یک تغییر بزرگ‌تر در حال وقوع در هند است. یک یا دو نسل پیش در هندوستان از ثروت با زمزمه صحبت می‌کردند. امروز در هندوستان درباره ثروت باید هر چه بلندتر صحبت کنید. حتی در گذشته برگزاری مراسم ازدواج در چنین مقیاسی در هندوستان دور از ذهن به نظر می‌رسید.

در هندوستان لایحه‌ای با عنوان "جلوگیری از ولخرجی و اسراف" در مراسم عروسی تصویب شده است. طبق مفاد آن لایحه اگر خانواده‌ای معادل بیش از ۴۷۱۳ پوند برای مراسم عروسی هزینه کند باید ده درصد از مبلغ را به صندوق رفاه کمک کند تا ازدواج دختران خانواده‌های فقیر را تسهیل نماید.

البته این اولین مهمانی بزرگی نیست که موکش آمبانی برای اعضای خانواده اش برگزار کرده است. ایشا دخترش در سال ۲۰۱۸ میلادی با برگزاری گران‌ترین مراسم عروسی تا آن زمان برگزار شده در هندوستان ازدواج خود را جشن گرفت. هزینه تخمین زده برای آن مراسم ۸۰ میلیون پوند برآورد شده بود. در مهمانی پیش از مراسم ازدواج ایشا، بیانسه خواننده معروف اجرا کرده بود و مهمانانی از جمله "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده در مراسم پذیرایی در دریاچه کومو ایتالیا و هم چنین بمبئی و راجستان شرکت کردند.

 

نظر شما