شناسهٔ خبر: 67677819 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

آغاز پیش‌فروش بلیت اربعین از ۶ مرداد/ اتوبوس دربستی ممنوع شد

اقتصادنیوز: مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشوربا بیان اینکه پیش فروش بلیت اربعین از ۶ مرداد ماه آغاز می‌شود، افزود: قیمت بلیت اربعین توسط ستاد اربعین تعیین خواهد شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، داریوش باقرجوان درباره آخرین وضعیت مرز مهران و خروج زائران از مرز برای حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلا و نجف اظهار داشت: در مرز مهران با تقاصای بسیار بالایی مواجه هستیم و از استان‌های همجوار ناوگان حمل و نقل را برای جابه‌جایی زائران بسیج کرده‌ایم و از استان‌های معین استان ایلام ناوگان کمکی در مرز مهران حاضر شده‌اند.

وی گفت: پیش بینی این است که بازگشت زائران پس از اتمام مراسم تاسوعا و عاشورا از روز چهارشنبه آغاز شود اما با توجه به همزمانی پایان هفته و تمایل زائران برای حضور در عراق برای خواندن ادعیه روز پنجشنبه احتمالا بخشی دیگر از زائران روز پنجشنبه و جمعه بازخواهند گشت که ناوگان برای انجام بازگشت زائران در مرز مهران پارک شده‌اند. 

خبر مرتبط
صدور گذرنامه ارزان برای زائران اربعین

اقتصادنیوز: رئیس ستاد اربعین کشور از صدور گذرنامه تنها با 65 هزار تومان برای زائران اربعین خبر داد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: البته بخشی از زائران با خودروی شخصی وارد مهران شده‌اند که ظرفیت خوبی برای پارکینگ مرز مهران پیش بینی شده که مدیریت آن بر عهده وزارت کشور است.

باقرجوان با بیان اینکه پیش فروش بلیت اربعین از ۶ مرداد ماه آغاز می‌شود، افزود: قیمت بلیت اربعین توسط ستاد اربعین تعیین خواهد شد .

وی درباره فروش بلیت گروهی و کاروانی تاکید کرد: چارتر اتوبوس برای اربعین ١۴٠٣ ممنوع است و با توجه به محدودیت‌هایی که در بخش ناوگان داریم از مردم درخواست داریم که از چارتر اتوبوس خودداری کنند. در اختیار گذاشتن اتوبوس به یک کاروان باعث می‌شود که افراد دیگری که علاقه‌مند سفر اربعین هستند با مشکل تهیه بلیت مواجه شوند بنابراین چارتر و دربست کردن اتوبوس در ایام اربعین ممنوع است اما اگر کاروانی بخواهد به اندازه تعداد اعضای کاروان بلیت خریداری کند، ممنوعیتی در این باره نداریم.

نظر شما